تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰

سامانه جامع توزین و آمار پسماند در کل شهر تهران و مجتمع پردازش و دفع آرادکوه به بهره‌برداری رسیده است و می‌توان به‌صورت آنلاین آمار توزین، زمان و مکان بارگیری و تخلیه خودروهای حامل پسماند را تهیه کرد.

 از چندي پيش سازمان پسماند شهر تهران به‌منظور كسب داده‌هاي دقيق، راه‌اندازي سامانه جامع توزين و آمار پسماند را مورد توجه قرار داد كه به گفته مديرعامل سازمان در مهرماه سال‌جاري اين سامانه در تمامي سطوح پايتخت به بهره‌برداري رسيد و شامل 2بخش مياني و مديريت تحت وب است كه در پرتال شهرداري تهران فعال است. حسين جعفري با اشاره به بخش مياني اين سامانه گفت: اين بخش به كسب اطلاعات از فرايندهاي اجرايي ايستگاه‌هاي مياني خدمات شهري و مركز پردازش و دفع آرادكوه مربوط مي‌شود؛ به‌طوري كه داده‌ها از اين مراكز دريافت و براي پردازش تحت وب به سرور منتقل مي‌شود.

جعفري به گزارش‌گيري و رصد روند كار باسكول توسط دوربين پلاك‌خوان تحت سامانه جامع توزين و آمار پسماند اشاره و تصريح كرد: خودروي حامل پسماند با ورود به ايستگاه‌ توسط باسكول توزين شده و مشخصات آن با توجه به اطلاعاتي كه از قبل در سامانه به ثبت رسيده به‌وسيله دوربين پلاك‌خوان تأييد مي‌شود. به اين ترتيب تاريخ، مكان و مقدار پسماند تخليه شده به‌طور دقيق مشخص مي‌شود. سپس پسماند ورودي در ايستگاه مياني تخليه شده و در اين مرحله بارنامه الكترونيكي با مشخصات كامل صادر خواهد شد.

وي ادامه داد: پسماندها توسط سمي تريلرها به مجتمع پردازش و دفع آرادكوه انتقال يافته و پس از توزين بنابر ماهيت‌شان وارد خطوط پردازش يا دفع مي‌شوند. در اين مرحله با استفاده از سامانه جامع توزين و آمار پسماند، كنترل ورودي و خروجي كاميون‌هاي حامل پسماند از منظر مديريتي به آساني قابل بررسي است.