همشهری آنلاین - ترجمه میلاد شکرخواه : گاهی احساس می‌کنیم که تلفن همراه در تمام زمان‌های زندگی ما حضور دارند.

از زمان بیدار شدن صبح با چشمانی که هنوز تیره و تار هستند با یک اپ به چک کردن ایمیل‌ها می‌رویم تا زمان صرف ناهار که به اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی سر می‌زنیم.

با این حال این سوال همواره وجود دارد که این میزان استفاده از این اپلیکیشن‌ها چه زمانی به اوج خود می رسد؟

تحقیقات نشان می‌دهد که به طور میانگین افراد روزانه ۱۵۰ مرتبه موبایل خود را چک می‌کنند و این میزان در طول ساعات شبانه روز متفاوت است. بطور کلی استفاده از اپلیکیشن‌ها در ساعت ۸ شب به اوج خود می‌رسد.



اپلیکیشن‌هایی در حوزه سفر، آب و هوا و اخبار در ساعتی بین ۷ تا ۸ صبح به بیشترین میزان مصرف خود می‌رسند. برنامه‌های کسب و کار، امور مالی و موسیقی در طول روز همواره به میزان زیادی در حال استفاده هستند، همچنین اپلیکیشن‌های سرگرمی و شبکه‌های اجتماعی در طول ساعات آخر شب تا ۵ صبح در حال استفاده به میزان زیادی هستند.

از جایی که بهترین زمان تعامل با کاربران ساعات پربازدید است، اکثر اپلیکیشن‌ها به دنبال استفاده از چنین الگویی برای بالا بردن افزایش کاربران و حفظ آنها هستند.



سه دسته از برنامه‌هایی که تجربه بیشترین استفاده را در اوج مصرف دارند، اپلیکیشن‌های خبری، مسافرت و آب و هوا هستند. بخش زیادی از مردم در ساعات اولیه صبح تمایل به اطلاع از آخرین وضیعت آب و هوایی و همچنین میزان ترافیک برای رفت و آمد دارند. بهترین تجربه برای اطلاع از این موارد استفاده از اپلیکیشن‌های in-app message است که منجر به تعامل معناداری خواهد بود.



سایر برنامه‌های کاربردی میزان استفاده ثابتی در طول روز دارند. بیشترین میزان استفاده در طول روز به برنامه‌های مالی و کسب و کار اختصاص دارد.

اپلیکیشن‌های موسیقی نیز بطور مداوم در طول روز استفاده می‌شوند و کمتر به الگوهای زمانی وابسته هستند.

اپلیکیشن‌های مربوط به حوزه کسب و کار و مالی در طول شب میزان استفاده بالایی دارند و این امر نشان دهنده‌ این است که زندگی شغلی و کاری افراد، خارج از ساعات معمول پیوسته ادامه دارد.



از تمام دسته‌ بندی‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته، متوسط زمان استفاده از اپلیکیشن‌های سرگرمی و شبکه‌های اجتماعی  در ساعات آخر شب بوده است.

همچنین برنامه‌های سرگرمی استفاده زیادی در سراسر شب تا نزدیک به ساعات اولیه‌ی صبح را دارند.