همشهری آنلاین: قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: ۱۲ دانشگاه ایرانی با دانشگاه‌های روسیه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضا می‌کنند.

به گزارش مهر، دكتر حسین سالارآملی گفت: نشست مشترک دانشگاه‌های روسیه و ایران اواخر مهر ماه در تهران برگزار می‌شود که در این نشست ۱۲ دانشگاه روسی و ایرانی حضور خواهند داشت.

وی افزود: سال گذشته نیز ۱۲ دانشگاه برتر کشور به روسیه سفر کردند و این سفر منجر به انعقاد قراردادهایی در حوزه اعطای بورس، تبادل دانشجو و پروژه‌های مشترک تحقیقاتی بود که بسیاری از این قراردادها اجرایی شده است.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: برنامه داریم در این نشست تفاهم‌نامه خواهرخواندگی ۱۲ دانشگاه برتر ایران با دانشگاه‌های برتر روسیه را تدوین و نهایی کنیم.

سالارآملی با اشاره به راه‌اندازی کارگروه همکاری میان دو کشور ایران و روسیه نیز گفت: در این کارگروه طرف روسی ۶ نفر را برای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت معرفی کرده است.

وی عنوان کرد: همچنین کشور ایران نیز ۶ نفر را به این کارگروه معرفی کرده است.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: اعضای این کارگروه‌ها از طریق وزارتخانه‌های مربوطه در حوزه آموزش عالی اقدام به پیگیری فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی میان دو کشور خواهند کرد.

سالارآملی افزود: با توجه به توانمندی‌های فناورانه کشور روسیه، ایران به دنبال توسعه تعامل علمی و آموزشی با این کشور است.

وی تاکید کرد: از نظر ایران کشور روسیه یکی از کشورهای راهبردی برای توسعه همکاری‌های علمی و فناوری است بنابراین برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای توسعه همکاری‌ها انجام خواهد گرفت.