همشهری آنلاین: تعداد پروژه‌های زیربنایی و عمرانی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم در طول ۹ سال فعالیت این بنیاد، از ۲۳ پروژه به ۹ هزار و ۵۸ پروژه رسیده است که از این تعداد، ۳ هزار و ۵۹۳ پروژه به بهره‌برداری رسیده یا آماده‌ی افتتاح شده و ۵ هزار و ۴۶۵ پروژه در دست اجرا و تکمیل است.

به گزارش روابط عمومي بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان امام خميني (ره)، معاون امور زيربنايي اين بنياد ضمن اعلام اين خبر گفت: مجموع اعتبار صرف شده‌ی بنیاد برکت در حوزه‌ی امور زیربنایی و عمرانی بالغ بر 7 هزار و 50 میلیارد ریال است كه از این مبلغ، چهار هزار میلیارد ریال تا پايان سال 93 و دو هزار و 300 میلیارد ریال در سال 94 به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.

وی با بیان این‌که از اعتبار 7 هزار و 50 میلیارد ریالی حوزه‌ی زیربنایی، 3 هزار و 500 میلیارد ریال صرف ساخت مدارس شده است، عنوان کرد: هم‌چنین یک هزار میلیارد ریال اعتبار صرف تکمیل پروژه‌های بیمارستانی مناطق محروم، 700 میلیارد ریال صرف ساخت مساجد و مراکز فرهنگی -دینی و 1850 میلیارد ریال صرف هزینه‌های عمرانی مانند آب‌رسانی، برق‌رسانی، ساخت پل، جاده، مسکن محرومین و ... شده است.

وی با اعلام اين‌كه طرح‌هاي زيربنايي بنياد بركت، منشأ تحولات اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و عمراني در مناطق محروم كشور شده است، تأكيد كرد كه اين طرح‌ها، مي‌توانند به عنوان الگويي علمي، عملي و هدفمند براي محروميت‌زدايي و توسعه‌ی روستايي در کشور مطرح باشد.

معاون امور زيربنايي بنياد بركت فعاليت‌هاي بنياد برکت در منطقه‌ی انديكا و لالي و بخشي از شهرستان مسجد سليمان را از نمونه‌هاي بسيار موفق در زمينه‌ی محروميت‌زدايي عنوان كرد و گفت: بنياد بركت در اين مناطق 818 طرح و پروژه را با مشارکت استانداری خوزستان به عنوان الگوی موفق توسعه‌ی روستایی اجرایی كرد که اغلب جمعیت تحت پوشش این خدمات ، عشایر عزیز منطقه هستند.

به گفته‌ی وی ، این طرح‌ها در 707 روستا با جمعیت بیش از 85000 نفر و در وسعتی به مساحت حدود 6000 کیلومتر مربع و با اعتباری بالغ بر 1836 میلیارد ریال اجرا شده که سبب ايجاد دگرگوني گسترده در توسعه‌ی منطقه شده است.