همشهری آنلاین: کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ارتفاع موج در سواحل جنوب استان در شبانه‌روز گذشته به سه متر و ۶۶ سانتی‌متر رسید.

به گزارش ايرنا، مرتضی فرجی روز یکشنبه گفت: دریای عمان در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان تا پایان هفته مواج و متلاطم است به طوری که در روزهای پایانی هفته ارتفاع موج به حدود چهار متر نیز می‌رسد.

وی گفت: با نفوذ جریان‌های به نسبت پایدار جوی، مناطق شمالی سیستان و بلوچستان تا روز پنجشنبه از جوی آرام بهره‌مند خواهند بود.

شهرستان‌های شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در هفته گذشته با جوی ناآرام و توفان گرد و غبار رو به رو بودند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با کاهش بادهای 120 روزه سیستان، ناپایداری جوی همراه با رگبار باران و رعد و برق از سمت جنوب تا نواحی مرکزی ادامه خواهد داشت به طوری که در روزهای پایانی هفته رشد ابر، رگبارهای پراکنده باران، رعد و برق و تند باد موقتی در این مناطق رخ می‌دهد.

فرجی تصریح کرد: با توجه به نفوذ بیش‌تر جریانات گرم و مرطوب گستره و میزان بارندگی‌ها از روز چهارشنبه تا جمعه به ویژه در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، قصرقند، سرباز، راسک، نیکشهر و توابع آن بیش‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: احتمال جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: حداقل دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه‌روز گذشته با21 درجه سانتی‌گراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 48 درجه مربوط به شهرستان دلگان در جنوب استان بوده است.