همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه تهران مسأله افزایش ورودی دانشگاه تهران را رد کرد و گفت: دانشگاه تهران پذیرش دانشجو را به شدت کاهش داده است و از این بابت دائم در کشور مورد اعتراض هستیم.

به گزارش فارس، محمود نیلی‌ احمدآبادی در نشست با فعالان دانشجویی دانشگاه تهران، افزود: 85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها اعم از دولتی، خصوصی و آزاد در مقطع کارشناسی بدون رقابت پر می‌شود و افراد بدون آزمون و بر اساس رزومه می‌توانند وارد دانشگاه شوند، در حالی که دانشگاه تهران در تمام رشته‌های خود دارای متقاضی است و رقابت برای ورود به آن بسیار سنگین است، حتی در پردیس‌های خودگردان 150 متقاضی برای یک صندلی وجود دارد.

وی مسأله افزایش ورودی دانشگاه تهران را رد کرد و توضیح داد: دانشگاه تهران پذیرش دانشجو را به شدت کاهش داده است و از این بابت دائم در کشور مورد اعتراض هستیم. در پردیس‌های خودگردان و دوره‌های مجازی پذیرش بسیار کاهش یافته است. در دوره‌های رسمی کارشناسی هیچ تغییری ایجاد نشده و از دو سال پیش نیز در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا قانون شورای آموزش دانشگاه را اجرا کرده‌ایم که به ازای هر استاد 10 دانشجوی تحصیلات تکمیلی اعم از دکترا و ارشد وجود دارد.

نيلي افزود: فقط در دو گروه افزایش ظرفیت دانشجو داشته‌ایم. دانشجویان خارجی و دیگری رشته‌های جدید که در مرزهای دانشگاه است مثل بین رشته‌ای‌ها و میان رشته‌ای‌ها که در دستور کار قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه تهران به رتبه جهانی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: حدود 10 درصد تولید علم کشور توسط دانشگاه تهران انجام می‌شود و دانشگاه تهران در رده 300 جهان است، در دنیا دانشگاه‌های غیر علوم پزشکی و علوم پزشکی با هم هستند، ولی متاسفانه ایران از جمله معدود کشورهایی است که دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه غیر علوم پزشکی از هم جدا هستند و اگر این دو دانشگاه دستاوردهای خود را کنار هم قرار دهند دارای رتبه بهتر خواهیم شد.