همشهری آنلاین: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به تفاهم‌نامه امضاء شده با بیمه ایران، از فعالان قرآنی خواست تا روند ثبت‌نام بیمه تکمیلی را کامل کنند.

به گزارش ایرنا، حسن محمدی گفت: با توجه به رایزنی‌های انجام شده با وزارت اقتصاد و دارایی، علی طیب‌نیا در پاسخ به نامه این اتحادیه، دستوری مبنی بر انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد میان اتحادیه تشکل‌‌های قرآن و عترت کشور و بیمه ایران را صادر کرد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، هم در حوزه بیمه تکمیلی درمان و هم در حوزه بیمه مراکز آموزشی و مهدهای کودک، بیمه حوادث، آتش‌سوزی و ساختمان، تخفیفات بسیار خوبی در حدود 70 درصد به فعالان قرآنی اختصاص داده شده و عملیاتی خواهد شد.

  • زمان و نحوه ثبت‌نام بیمه تکمیلی فعالان قرآنی

محمدی تصریح کرد: بر اساس این قرارداد، متقاضیان بیمه تکمیلی می‌توانند از سه‌شنبه 11 خرداد ماه با مراجعه به صفحه اصلی پورتال مدیریت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور (www.etghan.ir)، درخواست ثبت‌نام خود را بر اساس خدمات مختلف و مشخص هر سطح ثبت و ارسال کنند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور خاطرنشان کرد: تمامی مراحل این بیمه بدون هیچ واسطه‌ای به صورت مستقیم از طریق اتحادیه صورت می‌گیرد و موسسات، فعالان و جامعه قرآنی می‌توانند با اطمینان و به صورت مشخص و شفاف، حق بیمه را پرداخت کنند.

وی افزود: این حق بیمه، به حساب اتحادیه و پس از آن به حساب بیمه ایران واریز خواهد شد و فعالان و جامعه قرآنی برای واریز حق بیمه دغدغه‌ای نخواهند داشت. چون این اعتبار در حساب اتحادیه محفوظ هست و به محض اینکه به حسابب بیمه واریز شود، فرآیند بیمه تکمیل خواهد شد.

  • محدویت در تعداد بیمه‌شوندگان

محمدی با محدود توصیف کردن سقف تعداد نفراتی که می‌توانند از خدمات این بیمه بهره‌مند شوند، اظهار کرد: با توجه به محدودیت تعداد نفرات، قطعاً اولویت با کسانی خواهد بود که در اولین فرصت ثبت‌نام کنند.

  • بیمه مسئولیت مراکز آموزشی و مهدها

وی همچنین گفت: بر اساس این قرارداد در حوزه بیمه مسئولیت مراکز آموزشی و مهدهای کودک نیز تخفیف 70 درصدی منظور شده و در خصوص بیمه حوادث نیز بیمه مسئولیت، آتش‌سوزی و ساختمان به میزان 70 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

  • اساسی‌ترین دغدغه فعالان قرآنی

محمدی، یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های جامعه قرآنی را موضوع بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی در حوزه‌های مختلف به ویژه بیمه درمان تکمیلی دانست و گفت: در سه سال اخیر که بیمه فعالان قرآنی قطع شده، امید داشتیم که با توجه به وعده‌های مسئولان و متولیان امر، این مسئله هر چه سریع‌تر سامان‌دهی و صندوق ویژه فعالان قرآنی شکل بگیرد.

محمدی افزود: با توجه به تخصیص نیافتن بودجه در سال گذشته و مسائل و مشکلاتی از این دست، متاسفانه در کمال ناباوری این اتفاق با گذشت سه سال از توقف روند بیمه، هنوز هم به نتیجه‌ای نرسیده است و لذا ضمن برگزاری جلساتی با مسئولان سازمان تأمین اجتماعی کشور به نتایجی رسیده‌ایم که در صورت به سرانجام رسیدن رایزنی‌ها، قطعاً به جامعه قرآنی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.