همشهری آنلاین: منتخب مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد ما معرفی و انتخاب بهترین‌ها در لیست امید و تقویت مجمع نمایندگان استان‌ها و در نتیجه تقویت مجلس است.

به گزارش ايرنا محمدرضا عارف در مراسم همايش بزرگ اصلاح طلبان اهواز در خيابان دز اين شهر اظهار كرد: در دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در شهرستان اهواز و ديگر شهرستان هاي استان كه به دور دوم كشيده شد، با انتخاب ليست اميد حماسه ديگري آفريده مي شود.

وي افزود: با توجه به شرايطي كه امروز با آن مواجهيم، با خلق حماسه اي ديگر بايد سهم بالايي در كرسي هاي مجلس دهم داشته باشيم و در تقويت مجلس شوراي اسلامي و تقويت مجمع نمايندگان استان ها تلاش كنيم.

عارف با اشاره به اينكه مشاركت مردم خوزستان در دور اول انتخابات 70 درصد و هشت درصد بالاتر از متوسط كشور بود، گفت: مردم كشورمان و خوزستاني ها در خرداد 92 حماسه ارزشمندي خلق كردند كه حماسه تغيير در قوه مجريه بود.

منتخب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: تقاضاي مردم و مطالبه آنها پس از 24 خرداد استمرار تدبير و اميد بود كه با انتخاب ليست اميد در گام دوم اين مطالبه به حق مردم پيگيري مي شود.

وي اضافه كرد: جنبش اصلاحات به عنوان جنبشي برآمده از انقلاب و سردمدار اصيل انقلاب در همه صحنه ها و رويدادهاي اجتماعي است و راهبرد ما در انتخابات مجلس ارتقاي جايگاه مجلس است.

عارف ادامه داد: راهبرد ما مجلسي است كه دغدغه معيشت مردم را داشته باشد و رشد اقتصادي و ايجاد اشتغال پايدار را دنبال كند و دينداري را به جاي دين گريزي و اخلاق مداري را به جاي اخلاق ستيزي در راس كارهاي خود قرار دهد.
اين فعال سياسي يادآور شد: نگاه ما اين بود كه اگر بخواهيم به شعارمان به ويژه در ارتباط با بخش اقتصادي و دربرگيرنده معيشت مردم به طور جدي جنبه عملياتي دهيم، راهيابي ليست اميد در همه استان ها به مجلس بود.

وي گفت: امروز در زمينه اشتغال جوانان متاسفانه يكي از مشكلات ما نرخ بالاي بيكاري جوانان و فارغ التحصيلان دانشگاهي است.
عارف بيان كرد: براي رونق اقتصادي و مقابله با ركود و مهار تورم لازم بود كه اكثريت را در مجلس به دست آوريم، پس برنامه خود را در چارچوب قانون و با توجه به نگاه مردم ارائه كرديم.
منتخب مردم تهران ادامه داد: شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان با هدف ايجاد وحدت در بين اصلاح طلبان تقويت شد و در نتيجه آن ليست فراگير اصلاح طلبان بود.

وي گفت: با تقديم ليست اميد به مردم كشورمان، مردم به اين نگاه و رويكرد ما پاسخ مثبت دادند و حماسه اي در انتخابات گذشته خلق كردند.

عارف افزود: در تهران براي نخستين بار مردم به هر 30 نفر ليست اميد راي دادند و اين نگاه بايد در همه كشور و استان ها تكثير شود.

اين فعال سياسي ادامه داد: علي رغم انتخابات گذشته حماسه جديدي در جمعه آينده خلق مي كنيم و هفتم اسفند را تكرار مي كنيم و كساني كه انگيزه بالايي ندارند يا درمرحله اول شركت نكردند، در اين دوره به مشاركت دعوت مي كنيم.

وي با اشاره به سوابق اجرايي، علمي و اخلاقي كانديداهاي ليست اميد، اعضاي ليست اميد در شهرستان هاي اهواز، مسجدسليمان، ايذه، هفتگل را معرفي كرد و از مردم خواست به اين ليست راي دهند.