ساخت بزرگ‌ترین پارکینگ زیرزمینی پایتخت حدفاصل بوستان ملت و پردیس سینمایی ملت همچنان ادامه دارد. معاون فنی و عمرانی شهرداری از ساخت این پارکینگ بزرگ طی ۲سال آینده خبر داده است.

معاون فني و عمراني شهردار تهران با اشاره به ساخت پاركينگ زيرسطحي پروژه تونل نيايش گفت: توسعه فضاهاي زيرسطحي در قالب مجتمع‌هاي خدماتي و پاركينگ يكي از برنامه‌هايي است كه در دنيا تجربه شده و تهران نياز داشت تا از اين تجربه‌هاي بين‌المللي استفاده كند. نخستين تجربه شهرداري تهران در كنار بوستان ملت در حدفاصل تونل نيايش و پرديس ملت با ساخت پروژه طبقاتي‌اي تحت عنوان پاركينگ پرديس ملت تجربه شد.

جاويد با بيان اينكه اكنون طراحي اين پروژه به پايان رسيده و عمليات اجرايي آن نيز آغاز شده است، بيان كرد: اين پروژه اكنون پيشرفت 20درصدي داشته و طبق پيش‌بيني‌هاي انجام شده تا 2سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.به گفته وي، اين مجتمع داراي 4000واحد پاركينگي است و شهرونداني كه با خودروهاي خود وارد تونل نيايش مي‌شوند نيز مي‌توانند وارد اين پاركينگ شده يا از داخل اين پاركينگ از تونل نيايش خارج شوند.

معاون فني و عمراني شهردار تهران همچنين درباره نگهداشت سازه‌هاي تونلي گفت: مشكلي در نگهداشت سازه‌هاي تونلي از نظر فني و بهره‌برداري وجود ندارد.عليرضا جاويد با بيان اين مطلب افزود: براي نگهداشت تونل‌هاي شهري 2موضوع مهم فني و نگهداري در هنگام بهره‌برداري اهميت ويژه‌اي دارد.

وي ادامه داد: در بحث فني مربوط به نگهداشت تونل‌هاي شهري مسائل مربوط به بهسازي و ساماندهي خود سازه‌هاي تونل مورد توجه قرار مي‌گيرد كه طبيعتا معاونت فني و عمراني شهرداري، سازمان عمران شهري و مناطق مربوطه شهر تهران موضوع پايش سازه‌اي اين تونل‌ها را برعهده دارند و هرجا كه لازم باشد اقدامات موضوعي انجام مي‌شود.

جاويد تأكيد كرد: در بحث نگهداشت تونل‌هاي شهري به جز مسئله نشت آب در تونل توحيد -كه اقدامات لازم درخصوص رفع اين مشكل نيز انجام شده است- مشكل خاصي در حوزه نگهداري سازه‌هاي تونلي نداشتيم. وي در ادامه با اشاره به مسئله نگهداري از سازه‌هاي تونلي هنگام بهره‌برداري نيز يادآور شد: در كل بهره‌برداري از اين تونل‌ها برعهده شركت كنترل ترافيك و مناطقي است كه اين سازه‌ها در محدوده آنها قرار دارند. شركت كنترل ترافيك شهر تهران بهره‌برداري ترافيكي، مانيتورينگ و سيستم ITS اين تونل‌ها را رصد مي‌كند و درصورت بروز مشكلاتي در اين زمينه‌ها اقدامات لازم را انجام مي‌دهند.