خطوط مترو، اتوبوس و تاکسی به مقصد نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب تا اردیبهشت ۹۵ کار خود را آغاز می کنند.

به‌گفته سيدجعفر تشكري هاشمي معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران، محل فعلي نمايشگاه بين‌المللي تهران در بزرگراه شهيد چمران با توجه به مراجعات زياد، مسائل و مشكلات ترافيكي فراواني را براي شهروندان ايجاد كرده است. تشكري هاشمي افزود: مديريت شهري در ابتداي بزرگراه خليج فارس و در محدوده محل سابق عوارضي قم و در مجاورت حرم مطهر حضرت امام(ره)، مجموعه نمايشگاهي بزرگي را با ابعاد و ويژگي‌هاي بين‌المللي طراحي كرده كه مراحل ساخت‌وساز آن در حال انجام است.

وي با اعلام اينكه يكي از نيازهاي اساسي اين مجموعه، بحث‌هاي ترافيكي است، ‌اظهار كرد: چه براي آنها كه تمايل دارند با استفاده از حمل‌ونقل عمومي به نمايشگاه جديد تهران مراجعه كنند و چه براي آنها كه مايلند با وسيله نقليه شخصي خودشان به اين محل بيايند، بايد امكانات و تسهيلات لازم تدارك ديده شود تا شهروندان بتوانند از اقصي نقاط شهر، خود را در كمترين زمان ممكن به اين محل برسانند. وي تصريح كرد: خوشبختانه عمده كارهاي ساخت‌وساز ايستگاه متروي شهرآفتاب به سرانجام رسيده و اين ايستگاه مراحل انتهايي ساخت خود را مي‌گذراند و در مرحله نازك‌كاري قرار دارد.

وي با بيان اينكه به‌دليل عمليات عمراني در ايستگاه شاهد به‌مدت كوتاهي مسافران خط يك مترو كه مقصد آنها حرم مطهر حضرت امام(ره) و كهريزك است، ‌بايد در ايستگاه شاهد از مترو پياده شوند و با استفاده از اتوبوس ادامه مسير دهند، اضافه كرد: تلاش مي‌كنيم تا پايان سال اين عمليات را به اتمام برسانيم.

معاون شهردار تهران در پايان با تأكيد بر اينكه احداث پاركينگ‌هاي وسايل نقليه عمومي و شخصي، ساخت پايانه‌هاي اتوبوس و تاكسي و تدارك امكانات و تسهيلات حمل‌ونقلي ازجمله موضوعات مهمي است كه در مجموعه شهرآفتاب بايد درنظر گرفته شود، خاطرنشان كرد: همچنين سامانه حمل‌ونقل غيرموتوري شامل خطوط ويژه دوچرخه‌سواري و مسيرهاي ويژه پياده‌روي در داخل اين مجموعه درنظر گرفته شده تا افرادي كه علاقه‌مند هستند بتوانند از حمل‌ونقل پاك به‌عنوان امكاني مفرح و انتخابي جذاب از دوچرخه استفاده ‌يا پياده‌روي كنند.