همشهری آنلاین: وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه میانگین دریافت مدال ایران در بازی های المپیک چهار و نیم مدال در هر دوره است، گفت: از نظر آماری خوشبینانه‌ترین حالت کسب هشت مدال در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ برزیل برای کاروان ایران است.

به گزارش ایرنا، محمود گودرزی با بيان اين نظر افزود: یک سال است که ستاد عالی بازی‌های المپیک تشکیل شده است و روسای فدراسیون‌ها در جلسات این ستاد مشکلات، برنامه‌ها، نیازها و بسیاری از موضوعات دیگر را ارائه می‌کنند و وزارت ورزش و جوانان نیز توصیه‌های خود را خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تا کنون 33 سهمیه ایران در بازی‌های المپیک 2016 برزیل قطعی شده است، گفت: شش سهمیه متعلق به زنان ورزشکار ایران که آمار خوبی است و سایر سهمیه‌ها نیز به مردان اختصاص دارد.

وی گفت: فدراسیون‌های المپیکی تلاش گسترده‌ای برای حضور شایسته در المپیک 2016 ریو دارند و دولت نیز حمایت خوبی از آنها دارد. در سال جاری 85 میلیارد تومان برای فدراسیون‌های المپیکی تخصیص اعتبار شده است.

وزیر ورزش و جوانان در باره حضور ایران در بازی‌های پارالمپیک 2016 برزیل نیز گفت: به مراتب سهمیه‌های ایران در این بازی‌ها نسبت به المپیک بیشتر است و مجموعه تلاش خوبی برای آماده سازی دارد.

رئیس ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک در پاسخ به این سئوال که پیش‌بینی وزارت ورزش برای تعداد مدال کاروان المپیک در برزیل چیست؟ گفت: میانگین کسب مدال ایران در بازی‌های المپیک سه ونیم مدال است و به دلیل جهش مدالی ایران در المپیک 2012 لندن این داده آماری به چهار و نیم مدال افزایش یافته است. از نظر آماری باید در همین حدود مدال کسب کنیم و در بهترین حالت می‌توان پیش‌بینی کرد که هشت مدال کاروان ایران کسب کند.

وی تاکید کرد: البته کسب مدال در بازی‌های مهم المپیک به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت. اما نباید پیش‌بینی‌ها نیز به دور از واقعیت‌ها باشد.