به گزارش روابطعمومی انتشارات سیمای شرق، چاپ پنجم کتاب برنامهریزی راهبردی ارتباطی در روابطعمومی با ویرایشی جدید و محتوای بهروزشده وارد بازار نشر شد.
این کتاب ضمن تبیین اهمیت و جایگاه برنامهریزی در روابطعمومی ، به تشریح گامهای اساسی و چگونگی تدوین برنامه کاربردی در روابطعمومی میپردازد و در واقع راهکارهایی در مواجهه با چالشهای موجود بر سر راه برنامهریزی جامع در این حوزه ارائه میدهد.
حمید شکریخانقاه در بخشی از مقدمه این کتاب، آورده است:
مهمترین و اساسیترین نقشی که متخصصان برای روابطعمومی قائل شدهاند، نقش و کارکرد مدیریتی است. روابطعمومی برای ایفای مؤثر و کارآمد نقش مدیریتی خود نیازمند برنامهریزی است. برنامهریزی اگر جوهره و ماهیت اصلی مدیریت نباشد، بنیان و اساس آن است. در حقیقت برای مدیران روابطعمومی کافی نیست که تنها بر وضعیت زمان حال متمرکز شوند. این یک امر حیاتی است که آنها سازمان را به سوی آینده رهنمون کنند و موجبات تحقق اهداف ویژه سازمان را فراهم آورند. برنامهریزی به روابطعمومی این قدرت را میدهد که سمت درست را انتخاب کنند، بحرانها را به موقع شناسایی کرده و با توجه به نیازها و خواستههای مخاطبان به طور مستمر، سازمان را در جهت تحقق اهداف خود هدایت کند. روابطعمومی پویا و کارآمد، روابطعمومیای است که بتواند برای حل مشکلات ارتباطی سازمان، برنامه ارتباطی منطقی و مستدلی مطرح و عرضه کند.
کتاب برنامهریزی راهبردی ارتباطی در روابطعمومی با رویکرد حل مسائل و مشکلات ارتباطی سازمان در چهار فصل منتشر شده است. در فصل نخست تعاریف روابطعمومی از دیدگاههای مختلف مطرح شده است. در فصل دوم به توصیف انواع برنامهریزی پرداخته شده و در فصل سوم نیز که شاکله اصلی کتاب را تشکیل میدهد، گامهای راهبردی در برنامهریزی روابطعمومی معرفی شده است. در فصل چهارم نیز با توجه به اهمیت موضوع شیوهنامه تدوین برنامه ارتباطی راهبردی، چند نمونه برنامه برای مطالعه بیشتر برای همه افراد علاقهمند و همچنین محققان و پژوهشگرانی که در این حیطه بررسی و مطالعات دامنهداری را پیجویی میکنند، ارائه شده است.
چاپ پنجم کتاب برنامهریزی راهبردی ارتباطی در روابطعمومی در 256 صفحه و تیراژ یکهزار نسخه، با قیمت 20 هزار تومان منتشر شده است.
علاقهمندان جهت تهیه این کتاب میتوانند با شماره 88904882-021 تماس حاصل کرده یا به سایت www.prshop.ir مراجعه نمایند.