همشهری آنلاین: رئیس کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تشکیل یک گروه تحقیقاتی برای بررسی دلایل و روند زوال جنگل‌های بلوط در استان لرستان خبر داد.

به گزارش مهر، علی‌محمد لطیفی گفت: یکی از اقدامات کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری، فعال‌سازی یک تیم تحقیقاتی در استان لرستان به منظور بررسی زوال جنگل‌های بلوط متشکل از هیات علمی دانشگاه و مرکز تحقیقات کشاورزی استان لرستان است.

وی افزود: با توجه به اهمیت درختان بلوط در محیط زیست استان لرستان، این تیم تحقیقاتی تشکیل شد تا علل و عوامل بروز زوال این درختان را بررسی کرده و راهکارهای احیای آنها را پیدا کند.

لطیفی با اشاره به دیگر اقدامات کارگروه زیست‌فناوری محیط زیست معاونت علمی برای احیای جنگل‌های بلوط، تصریح کرد: ارتباط با تشکل‌های خودجوش و مردمی (NGO) فعال در حوزه مقابله با زوال بلوط در استان لرستان با هدف احیاء جنگل‌های بلوط از دیگر اقدامات این کارگروه بوده است.

وی بیان کرد: برای حمایت از این تشکل‌های مردمی که به طور خودجوش در حوزه بررسی دلایل زوال جنگل‌های بلوط فعالیت می‌کنند، با همکاری شهرداری خرم‌آباد و منابع طبیعی استان، مناطقی را به عنوان پایلوت در اختیار آنها قرار داده‌ایم.

رئیس کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی خاطرنشان کرد: بازدید از وضعیت جنگل‌های بلوط جنوب خرم‌آباد، منطقه پل‌دختر و شمال خرم‌آباد با حضور کارشناسان استان و ستاد از دیگر اقدامات موثری بود که در این زمینه انجام داده‌ایم.