برگزاری جشنواره‌هایی مانند تسنیم نقش مهمی در فرهنگسازی‌ داشته و می‌تواند ذائقه مخاطب ایرانی را بر مبنای فرهنگ ایرانی و اسلامی تأمین کند.

مرتضي طلايي، نايب‌رئيس شوراي شهر تهران در بازديد از نمايشگاه چهارمين جشنواره تسنيم گفت: در اين نمايشگاه تمام اقشار مردم حضور يافته‌اند و اين بيانگر قدرت تأثيرگذاري جشنواره تسنيم است. وي با اشاره به لزوم حمايت از جشنواره تسنيم توضيح داد: اين حركت نيازمند استمرار و توسعه بوده و بايد از تمام ارگان‌ها اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، شهرداري، اتحاديه‌هاي پوشاك و توليدكنندگان البسه از طراحان و توليدكنندگان پوشاك داخلي حمايت كنند تا ذائقه شهروندان تأمين شود.

طلايي با تأكيد بر آنكه امروزه ذائقه فرد ايراني مورد تهديد قرار گرفته است، گفت: ما بايد متناسب با فرهنگ و اقتضائات خود اين فرهنگ را مديريت كرده و پاسخگوي نيازهاي نسل جوان و افكار عمومي به‌ويژه بانوان باشيم. نايب‌رئيس شوراي شهرتهران با اشاره به اينكه واردات لباس‌هاي خارجي زيان‌هاي جبران‌ناپذيري در بخش‌هاي مادي و معنوي براي جامعه ما به همراه دارد، تأكيد كرد: اين واردات از طرفي به بازار توليد داخلي لطمه وارد كرده و از طرفي به فرهنگ مصرفي ما لطمه وارد مي‌كند. وي با بيان اينكه اگرچه به صرف جلوگيري از ورود پوشاك نمي‌توانيم مشكل را در بعد فرهنگي حل كنيم، اضافه كرد: ما بايد با طراحي لباس‌هاي مناسب با قيمت‌هاي مناسب اين امكان را فراهم كنيم كه طراح و توليدكننده داخلي بتواند با واردكننده خارجي رقابت كند.

طلايي با تأكيد برآنكه امروزه شبكه‌هاي ماهواره‌اي به‌دنبال تغيير دادن ذائقه اسلامي و ايراني ما هستند، گفت: اقدامات سلبي و بازدارنده مي‌تواند نقش مكمل داشته باشد. نايب‌رئيس شوراي شهر تهران اضافه كرد: خانه‌هاي تسنيم در 354 محله شهر تهران با موضوع بانوان فعاليت داشته و به‌دنبال موضوعات مختلفي ازجمله توليد پوشاك اسلامي و ايراني است. طلايي توضيح داد: ما بايد با تقويت شوراياري‌ها و خانه‌هايي كه در سراي محلات فعاليت مي‌كنند و واگذاري مسئوليت به آنها، اين امكان را فراهم كنيم كه نمايشگاه‌هاي محلي تسنيم برگزار شود.