شهردار تهران صبح دیروز از ۳ ایستگاه خط ۷مترو شامل ایستگاه میدان محمدیه تقاطع خط یک و ۷، از ولیعصر تقاطع خط ۳ و ۷ و ایستگاه محبوب مجاز بازدید کرد.

طي اين بازديد مجري پروژه خط7مترو، گزارشي از پيشرفت پروژه به شهردار تهران ارائه كرد.به گفته بهمن اسكندري، خط7 مترو شامل 27كيلومتر مسير و 23ايستگاه است كه از جنوب شرقي تهران از محدوده ورزشگاه تختي آغاز مي‌شود و با عبور از بزرگراه امام علي(ع)، خيابان شهيد محلاتي، ميدان قيام، خيابان مولوي و ميدان هلال احمر به سمت شمال ادامه مسير مي‌دهد و به گيشا، برج ميلاد، ميدان صنعت و ميدان كتابي مي‌رسد.

بهره‌برداري از اين خط مي‌تواند تاثير مستقيمي در تحقق متروي 10 ميليون نفري داشته باشد. البته اين امر در گرو تامين اعتبارات مورد نياز است. به گفته اسكندري با بيان اينكه در اين پروژه 2 فاز تكميلي و بهره‌برداري زمانبندي شده است، اظهاركرد: اكنون در فاز تكميلي پروژه 80درصد پيشرفت فيزيكي تونل و 25درصد پيشرفت فيزيكي ايستگاه را شاهد هستيم.

اسكندري تأكيد كرد: فاز بهره‌برداري پروژه خط 7 مترو، از ايستگاه بزرگراه بسيج تا ميدان صنعت است كه با 18كيلومتر تونل‌سازي‌ حدفاصل شهيد محلاتي تا ميدان صنعت با پيشرفت صد‌درصدي به اتمام رسيده است. مدير پروژه خط يك همچنين گفت: طبق برنامه‌ريزي‌ها قرار است كه فاز نخست اين خط با 8 ايستگاه خرداد‌ماه سال 95 به بهره‌برداري برسد كه البته رسيدن به اين هدف منوط به تأمين اعتبارات مورد نياز است. به گفته مجري خط 7 اين خط عميق‌ترين خط متروي تهران است كه با خطوط 1، 2، 3، 4و 6 تقاطع دارد.