همشهری‌آنلاین: دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با نگاه به نیازهای موجود و اهمیت دانش‌افزایی برای طراحان و دست‌اندرکاران نور و صدا و نیز طراحان صحنه ، مدرسان و سایر علاقه‌مندان، کارگاه‌های نور ، صدا و نیز تئاتر تکنولوژیک را برگزار می‌کند.

دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با انتشار اطلاعیه‌ای فراخوان ثبت‌نام اين كارگاه‌ها را اعلام كرد و اظهار داشت: تصویر صحنه و ساختار دیداری و شنیداری آن یکی از ویژگی‌های تئاتر روز جهان است و بی‌گمان بدون شناختن کاربردها ، گنجایش‌ها و راهکارهای لازم در این زمینه آفرینش های اجرایی کامل نخواهند شد.

براساس اطلاعيه دبيرخانه جشنواره،كارگاه‌های یاد شده با تدریس اساتید به نام و شناخته شده کشور ایتالیا از روز سه شنبه اول دی‌ماه آغاز و تا روز پنج شنبه دهم دیماه ادامه خواهد داشت.

 برنامه کارگاه‌های سه گانه به این شرح است:

1-کارگاه نور از 1 تا 3 دی ماه مدرس : مارکو دِ آمیکو
2-کارگاه صدا از 3 تا 6 دی ماه مدرس : مائورو بوتافاوا
3-کارگاه تئاتر تکنولوژیک از 7 تا 10 دی ماه مدرس : والنتینا والنتینی

شرایط ثبت نام در کارگاه‌ها به این شرح است:

1-سابقه تخصصی ، کاری یا تدریس در یکی از زمینه‌های بالا . نور پردازان ، صدا برداران ، طراحان صحنه و مدرسان در اولویت قرار دارند.
2- دانشجویان رشته‌های نمایشی با گرایش طراحی صحنه و یا داشتن سوابق مفید در زمینه نورپردازی ، صدابرداری ، مالتی مدیا ، اینستالیشن آرت و ... .
3- با توجه به محدودیت ظرفیت کارگاه‌ها ضرورت‌های موجود در امر آموزش و لزوم بهرمندی دست اندرکاران نمایشی از امکان فراهم شده، درخواست می شود هر شرکت‌کننده صرفا یک کارگاه را انتخاب کند.
4-روند ثبت نام : مرحله اول:
الف)کارگاه نور: مهلت ارسال سوابق تحصیلی، کاری و تجربیات به نشانی fadjrworkshop34@gmail.com تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه 25 آذر 94 است.

ب)کارگاه صدا : از 23 آذر تا 28 آذر 94 مرحله نخست ثبت‌نام همانند کارگاه نور انجام می‌شود.
ج)کارگاه تئاتر تکنولوژیک : از 28 آذر تا سوم دي‌ماه مرحله نخست ثبت‌نام همانند کارگاه نور انجام می‌شود.
5- پس از بررسی مدارک نتیجه از طریق پست الکترونیکی به اطلاع درخواست‌کنندگان می‌رسد.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها