همشهری آنلاین: رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری پنج سارق مسلح مدعی عضویت در گروهک داعش خبر داد و گفت: این سارقان که اقدام به سرقت در ایستگاه هلال احمر تهران - قم کرده بودند کمتر از ۲۴ ساعت توسط ماموران جانبرکف نیروی انتظامی دستگیر شدند.

سردار عباسعلی محمدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنيم افزود: در ساعت یک بامداد پنجشنبه (12 آذر) پنج دزد مسلح اقدام به سرقت از ایستگاه هلال احمر مستقر در اتوبان کیلومتر 35 تهران- قم کردند.

وی گفت: این افراد با استفاده از اسلحه کلاشینکوف و سلاح کمری وارد ایستگاه هلال احمر شده و با گروگان گیری کارکنان داخل ایستگاه و با ادعای اینکه از اعضای گروهک تروریست داعشی هستند، پس از سرقت به مدت کمتر از یک ساعت از محل وقوع حادثه متواری شدند.

سردار محمدیان افزود: در این اقدام مسلحانه یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه پراید، مقادیری وجه نقد به همراه تعدادی از تجهیزات پزشکی به سرقت رفت.

وی تصریح کرد: با اعلام این سرقت به کلانتری 176 حسن آباد ماموران پس از اطلاع از وقوع آن با تشکیل پرونده با توجه به حساسیت و فوریت موضوع پرونده در اختیار پایگاه یکم آگاهی قرار داده شد.

سردار محمدیان گفت: ماموران آگاهی بلافاصله با انجام تحقیقات پلیسی کمتر از 24 ساعت از زمان وقوع سرقت پنج متهم این پرونده را که همگی از مجرمان سابقه دار و تحت تعقیب پلیس بودند در شهرستان شهریار شناسایی و دستگیر می کنند.
وی افزود: این پنج متهم پس از دستگیری به صراحت به جرم خود اعتراف و هرگونه وابستگی خود را به گروهک تروریستی داعش منکر شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: اخبار تکمیلی در خصوص این پرونده برای آگاهی مردم متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.