همشهری آنلاین: با وجود تصور سست و غیر قابل مصرف بودن کاغذ و مقوا برای ساخت مبلمان، معماران کانادایی با شیوه اوریگامی به ساخت اثاثیه خانه با کاغذ پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا، این سازه‌ها از 100 درصد کاغذ کرافت طبیعی بازیافتی و 50 درصد فیبر بازیافتی تشکیل شده‌اند. این مبلمان تاشو و ماژولار به شکل لانه زنبور ساخته شده که آن را در برابر وزن سنگین، محکم و مقاوم می‌کند.

استفانی فورست و تاد مک‌آلن از شرکت Molo design، این کلکسیون سبک با لوازم خانه‌زنبوری را در نمایشگاه Green build 2015 در معرض نمایش قرار دادند.

ساختار این اثاثیه مانند آکاردئون، تاشو بوده و دیوارها، نشیمنگاه‌ها، میزها، روشنایی و حتی انبارها را می‌سازند.

ساختار لانه زنبوری کم‌تر از دو اینچی با طول 4.5 متر موجب تحمل وزن سنگین شده و انتهای پانل‌ها دارای گیره مغناطیسی بوده تا به یکدیگر متصل شوند و زمانی که دیگر از آنها استفاده نمی‌شود، به راحتی تا شده و فضای کمی اشغال خواهد کرد.

مواد سازنده این اثاثیه ضد آب و ضد آتش بوده و به‌راحتی با یک دستمال و صابون تمیز می‌شوند. همچنین چسب و جوهر بکار رفته در این مواد غیرسمی هستند.

معماران در غرفه خود این اثاثیه را با دیوارهایی به رنگ قهوه‌ای، چراغ‌های سفید، یک میز با چند چهارپایه‌ و کمدی با دستگیره‌های پشمی در پشت آن نمایش دادند. بر روی چهارپایه‌ها روکش‌های 100 درصد پشمی قرار داده شده بود. همچنین دو پارتیشن از جنس پلی‌اتیلن و زغال چوب بامبو مقاوم در برابر پرتو فرابنفش محیطی زیبا ایجاد کرده بود.