همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در جنوب کشور وزش باد و رگبار باران رخ می‌دهد، گفت: از امروز تا جمعه دمای هوا در شهرهای حاشیه دریای خزر افزایش می‌یابد و به حجم آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی اضافه می‌شود.

به گزارش فارس، فریبا گودرزی، در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: براساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی با عبور امواج تراز میانی جو از بخش‌های جنوبی کشور، امروز در استان هرمزگان، بخش‌هایی از خلیج فارس و جزایر آن و تنگه هرمز افزایش ابر، وزش باد شدید موقت، رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است، گفت: از امروز تا جمعه افزایش دما در شهرهای اطراف دریای خزر و در بعضی ساعات وزش باد شدید جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل رخ خواهد داد.

وی افزود: در سایر نقاط کشور تا پایان هفته جوی آرام پیش‌بینی می‌شود که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود.

گودرزی با بیان اینکه امروز آسمان تهران صاف است و در پاره‌ای نقاط غبارآلود خواهد بود، گفت: از امروز تا جمعه میزان آلاینده های جوی در شهر های صنعتی و پرجمعیت افزایش می یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز شهرکرد با دمای منفی 8 و بندرعباس با دمای 27 درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مراکز استان‌های کشور هستند.