همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه هواپیمای روسیه در مرز سوریه و ترکیه وارد حریم هوایی ترکیه نشده بود، گفت: آنکارا با این کار از پشت به ما خنجر زد.

ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی نوشت: ولادیمیر پوتین که در شهر سوچی میزبان پادشاه اردن بود، در کنفرانسی مطبوعاتی با وی به سرنگونی یک فروند جنگنده این کشور توسط جنگنده‌های ترکیه پرداخت و گفت: هواپیماهای ترکیه صبح سوم آدر ماه با استفاده از موشک‌های هوا به هوا یک فروند جنگنده‌ ما را سرنگون کردند.

پوتین گفت: ما به حملات علیه داعش و تروریسم می‌پردازیم؛ در جایی که تروریست‌ها حضور دارند و همه می‌دانند که در آن منطقه مقادیر زیادی نفت توسط داعش قاچاق می‌شود.

وی ادامه داد: تروریسم و داعش یک پدیده بین‌المللی است که علاوه بر روسیه جهان را نیز تهدید می‌کند و ما وظیفه خود می‌دانیم تا علیه این پدیده بجنگیم.

پوتین با انتقاد شدید از عملکرد دولت ترکیه گفت: آنکارا از پشت به ما خنجر زد. این اقدام آنها پیامد بسیار وخیمی بر روابط روسیه و ترکیه خواهد گذاشت. ما همواره به ترکیه نه تنها به عنوان یک همسایه بلکه به عنوان یک دوست نگاه می‌کردیم و ارتباط بسیار خوبی با آنها داشتیم اما این تغییر خواهد کرد.

رییس جمهور روسیه گفت: آنکارا به جای اینکه با ما تماس بگیرد بعد از این حادثه با شرکایش در ناتو تماس گرفت و از آنها کمک خواسته آیا ترکیه می‌خواهد ناتو در خدمت داعش حاضر شود؟