تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

همشهری آنلاین: بورس تهران بعد از ثبت عملکرد ضعیف خود در هفته گذشته، معاملات اولین روز هفته را نیز با نوسان محدودی آغاز کرد و به رشد ۱۷ واحدی رضایت داد.

به گزارش ایسنا، بورس تهران در اولین روز معاملاتی هفته به روند بی جان خود ادامه داد و بعد از تحرکات مثبت برخی تک سهم‌ها به رشد 17 واحدی شاخص و رسیدن به عدد 62 هزار و 889 واحدی رضایت داد.

در بازار امروز نیز جو بی‌انگیزه و کسل‌کننده‌ای در بازار حاکم بود و بیشتر اهالی تالار شیشه‌ای در داد و ستد سهم مشارکتی نداشتند به طوريکه در مجموع 407 میلیون سهم به ارزش 79 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 271 هزار میلیارد تومان افت کرد.

امروز شرکتهای پتروشیمی جم، فولاد مبارکه، پتروشیمی شیراز، ارتباطات سیار و مپنا از شرکتهایی بودند که موجب رشد ناچیز شاخص شدند و در مقابل مخابرات، بانک پاسارگاد، سرمایه‌گذاری ملی ایران و پالایشگاه بندرعباس شرکت‌هایی بودند که شاخص را به سمت منفی‌شدن هدایت کردند.

کارخانجات قند قزوین، کمک فنرایندامین و ایران تراسفو از شرکتهایی بودند که بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و در مقابل بانک کارآفرین، سیمان اصفهان و خوراک دام پارس از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.