گروه شهری: تخریب هتل بین‌المللی تهران و اصلاح هندسی ضلع جنوبی پل سید خندان تا اوایل آبان ماه انجام می‌شود.

شهردار منطقه 7 تهران در این‌باره گفت: هتل بین المللی تهران با 36 هزار متر مربع زیر بنا و مالکیت شرکت مخابرات، از حدود 20 سال پیش به صورت مخروبه رها شده و مشکلات اجتماعی و بصری را برای شهر ایجاد کرده بود که در همین راستا بنا به دستور شهردار تهران و همکاری و توافقات انجام شده با شرکت مخابرات، تخریب این هتل در دستور کار قرارگرفت.

محمود ایلخان افزود: عملیات تخریب از اردیبهشت ماه امسال آغازشده است و امیدواریم تا اوایل آبان ماه به اتمام برسد.

وی عملیات تخریب این هتل را به لحاظ حجم و متراژ در کشور بی نظیر دانست و در باره علل تخریب نیز گفت: این ساختمان از نظر سازه و پایداری در برابر زلزله وضع نامناسبی داشت و بسیار ضعیف و غیرمقاوم بود.

به گفته وی شرکت مخابرات در گذشته برای تقویت و مقاوم سازی این بنا مطالعاتی را انجام داده و جمع بندی این شده بود که مقاوم سازی مقرون به صرفه نیست و هزینه آن معادل یا حتی بیش از تخریب و نوسازی است. ضمن اینکه بخشی از ساختمان در طرح اصلاح هندسی تقاطع شریعتی و رسالت قراردارد که با تخریب آن، اصلاح هندسی امکان‌پذیر می‌شود.

شهردار منطقه 7 همچنین پیش‌بینی کرد، اصلاح این بخش از تقاطع شریعتی سید خندان نقش زیادی در بهبود ترافیک در محدوده خیابان شریعتی و خیابان مجاور پل سیدخندان داشته باشد.

وی در عین حال به کاربری‌های جایگزین در اراضی مربوطه اشاره‌ای نکرد و تنها گفت: برای شهرداری برداشتن مانع و اصلاح گذر مطرح بوده است ولی شرکت مخابرات نیز با انتخاب مشاورین مربوطه نسبت به گزینه‌های مناسب اقدام و برنامه‌هایی را در دست بررسی و مطالعه دارد که اجرا خواهد کرد.

ایلخان همچنین گفت: هتل تهران در زمینی به مساحت 13 هزار متر مربع واقع شده است که حدود 500 متر آن در اصلاح گذر قرار دارد که اجرا خواهد شد.