تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹

ولفگانگ پترسن پس از حدود ۳۰ سال بار دیگر به سرزمین مادری خود آلمان بازمی‌گردد و برای نخستین بار از سال ۱۹۸۱ فیلمی به زبان آلمانی می‌سازد.

به گزارش همشهري، فيلمساز 74ساله در 3دهه اخير عمده وقت و توان خود را صرف فعاليت در هاليوود كرده و فيلم‌هاي موفق «طوفان كامل»، «تروي»، «اير فورس وان»، «در خط آتش» و... را در كارنامه دارد. او آخرين بار 34سال پيش حماسه جنگي «قايق» را به زبان آلماني ساخت و حالا قصد دارد نسخه سينمايي يكي از نخستين فيلم‌هاي تلويزيوني خود را كارگرداني كند؛ «چهار نفر عليه بانك» سال 1976براساس رماني از رالف مالوني ساخته شد و با موفقيت از شبكه ARD آلمان به نمايش درآمد.

پترسن به تازگي يك نشست خبري در برلين برگزار و ويژگي‌هاي فيلم تازه خود را آشكار كرد. ازجمله اينكه 4بازيگر سرشناس آلماني تيل شوايگر، ماتياس شوايگوفر، ميشائيل هربيگ و جان جوزف ليفرز نقش‌هاي اصلي ان را ايفا مي‌كنند. فيلمبرداري 4 نفر عليه بانك 30نوامبر در برلين كليد مي‌خورد و تا فوريه سال 2016ادامه مي‌يابد تا فيلم براي اكران در كريسمس سال آينده آماده شود. ضمن اينكه تدوين در شهر لس‌آنجلس محل اقامت فعلي پترسن انجام مي‌شود.