همشهری آنلاین: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از بروز رعد و برق و بارش پراکنده در بیشتر نقاط کشور وکاهش دما درسواحل خزر طی دو روز آینده خبر داد.

احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: آخرین نقشه‌های هواشناسی برای امشب جوی نسبتاً پایدار در بیشتر مناطق کشور را نشان می‌دهند اما فردا ( سه‌شنبه 21 مهر) با نفوذ جریانات شمالی در دریای خزر افزایش ابر، بارندگی، مواج شدن دریا و کاهش دما بخصوص در سواحل غربی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، روز چهارشنبه با گذر امواج کوتاه تراز میانی جو از سمت شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در پاره‌ای نقاط با رعد و برق و وزش باد در مناطق مذکور رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ساعت بعدازظهر با توجه به جریانات گرم و مرطوب جنوبی سطوح پایین جو و همراهی آن با ناوه تراز میانی جو در جنوب شرق کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

وظیفه تصریح کرد: فردا آسمان تهران صاف، در بعدازظهر همراه با رشد ابر و در ارتفاعات گاهی وزش باد است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت در این روز ۲۸ و ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.