تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسمی با عنوان «جشن فرزندان امید» از مسئولان خواست تلاش کنند تا دغدغه درمان را از دل بیماران و خانواده‌های آنها بزدایند.

وي با استناد به سخنان چند سال پيش مقام معظم رهبري گفت: ايشان جمله‌اي را مطرح كردند با اين مضمون كه خانواده بيماران نبايد دغدغه هزينه‌هاي درمان را داشته باشند؛ به همين دليل من نيز تلاش كرده‌ام در هر پست و سمتي كه باشم توجه ويژه‌اي نسبت به شناسايي و امدادرساني به بيماران و خانواده‌هايشان داشته باشم.

بنابر اين گزارش جشنواره «فرزندان اميد»، ديروز در مجتمع تفريحي ورزشي الماس شهر، با حضور چهره‌هاي هنري و ورزشي ازجمله مهران رجبي و پوريا پورسرخ، از بازيگران سينما و تلويزيون و امير قلعه‌نويي، احمدرضا عابدزاده و كريم باقري از پيشكسوتان فوتبال برگزار شد.

قاليباف به‌عنوان سخنران اصلي اين مراسم خطاب به بانيان جشن گفت: تلاش‌هاي شما باعث دلگرمي و تقويت روحيه و بالا بردن صبر بيماران و خانواده‌هاي آنها مي‌شود؛ ضمن اينكه بنده نيز خارج از همه ضوابط و مقررات قبول مسئوليت كرده‌ام تا دغدغه درمان خانواده‌ها را برطرف‌سازيم.

وي اضافه كرد: همه ما اعتقاد داريم كه بيمار، ناتوان نيست و آن چيزي كه بر جسم انسان اثر مي‌گذارد، بيماري نيست بلكه غم، اندوه و رنج بيماري است. تأكيد قاليباف بر اين بود كه در بحث بيماري بايد نگران‌ از دست رفتن روحيه بيمار باشيم؛ بنابراين مسئولان مكلف هستند تلاش كنند تا غم و اندوه و رنج را از خانواده‌ها و بيماران بزدايند و به بيماران اميد دهند تا توكل به خدا را فراموش نكنند.