همشهری آنلاین: مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی از احتمال وزش دوباره تندباد، رگبار و رعد و برق، افزایش گرد و غبار در تهران و نیز روان شدن سیل‌‌آب خبر داد و از شهروندان خواست نسبت به اخطارهای لازم توجه کافی داشته باشند.

هادی رحمتی در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به جنس خاک در فصل تابستان افزود: در صورت وقوع رگبار با توجه به نفوذپذیری کم خاک احتمال ایجاد روان آب و سیلاب در استان وجود دارد.

وی با اشاره به خطرات ناشی از وقوع سیل و تندباد از مردم خواست به اقدام پیشگیرانه‌ای که توسط هواشناسی و مدیریت بحران اعلام می‌شود توجه کافی کنند.

رحمتی افزود: شهروندان با توجه به وضعیت هوا از استقرار در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنند ضمن اینکه در این شرایط از کنار ساختمان‌های نیمه کاره یا سازه‌هایی که داربست دارند عبور نکنند.

وی همچنین از مردم خواست وسایل معلق موجود در بالکن‌ها و پشت بام خانه‌های خود را که احتمال پرتاب آنها با وزش باد وجود دارد را ثابت و محکم نگهداری کنند.

اداره کل هواشناسی استان تهران روز گذشته ضمن هشدار اعلام کرد: با توجه به وقوع رگبار، آذرخش و وزش باد شدید در روز سه شنبه و لزوم جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از طغیان مسیل ها و رودخانه ها در استان تهران، شهروندان از اسکان در حریم رودخانه ها خودداری کنند.