تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

همشهری آنلاین: جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران سفیر سلامت شد.

به گزارش ایسنا، در سی‌امین همایش سلامت و زندگی با موضوع "سلامت سالمندان" که پنجم شهریور از ساعت 4 بعداز ظهر در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود، استاد جمشید مشایخی به عنوان سفیر سلامت معرفی و تندیس سفیر سلامت توسط ریاست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به وی اهدا می‌شود.

استاد مشایخی در پیامی کوتاه با تاکید بر لزوم تکریم سالمندان و احترام ویژه آنان گفت: سالمندی بیماری نیست بلکه مرحله ای از چرخه زندگی است که مسائل رشدی خاص خود را دارد و درعین حال سالمندی با انباشت خردمندی همراه است وفرصتی است که فرد می‌تواند تجربیاتش را به نسل های بعد منتقل کند. سالمندان قابلیت های زیادی دارند. آنان کوله‌باری از دانش و تجربه هستند و باید از ظرفیت آنها در امور مختلف بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه سالمندان نیازمند توجه بیشتر دولت هستند، تاکید کرد: جمعیت سالمندان کشور رو به افزایش است و برنامه‌ریزی برای این جمعیت اقدامی کاملاً ضروری است تا سالمندان بتوانند در دوران سالمندی خود، شاد و پویا زندگی کرده و به عنوان یک عضو یکپارچه از جامعه تلقی شوند.

افزایش دسترسی سالمندان به امکانات درمانی، توانبخشی، رفاهی، پیش‌بینی بیمه اجتماعی برای سالمندان و رفع مشکل و دغدغه معیشتی این قشر را از مهمترین مطالبات سالمندان بیان کرد.

دکتر توحید سیف برقی دبیرعلمی همایش سلامت و زندگی افزود: در این همایش موضوعاتی همچون ملاحظات روانی و اجتماعی سالمندان، تغذیه و سالمندان، ورزش و سالمندان، پیشگیری و درمان آلزایمر با حضور اساتید و کارشناسان بحث و بررسی می‌شود.

گفتنی است، سلسله همایش‌های سلامت و زندگی که هر ماهه در اولین پنج شنبه هر ماه برگزار می‌شود، این ماه نیز با موضوع سلامت سالمندان برگزار می‌شود.