همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی سراب گفت: با وقوع حادثه آتش سوزی در یکی از روستاهای سراب ، ۱۰۰ هکتار از اراضی و مراتع این شهرستان طعمه آتش شد.

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد جعفرزاده افزود: با اعلام خبر آتش سوزی در مراتع روستای سردها و دامنه کوه بزقوش، بلافاصله عوامل این یگان به همراه سازمانهای آتش نشانی، منابع طبیعی، هلال احمر، محیط زیست، تیپ 40 ارتش و اهالی روستاهای اطراف در محل حاضر و برای خاموش کردن آن بسیج شدند.

وی ادامه داد : با تلاش ماموران و سایر یگان‌های امدادی، آتش مهار و هم اکنون علت بروز حادثه و میزان خسارت وارد نیز توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی سراب همچنین از وقوع یک حادثه آتش سوزی دیگر در محله لاله قبا خبر داد و گفت: در این حادثه یکهزار و 600 بسته علوفه به ارزش تقریبی 120 میلیون و 800 هزار ریال در اثر اتصال سیم برق طعمه حریق شد.

وی از شهروندان و مسافران درخواست کرد: با توجه به گرمی هوا و گسترش سریع آتش در این فصل، از آتش زدن بی‌جهت اراضی و روشن کردن آتش در نزدیک مراتع و زمین‌های کشاورزی خودداری کنند و در صورت نیاز به روشن کردن آتش برای تهیه غذا، حتما از خاموش شدن آتش مطمئن شده و بعد محل را ترک کنند.