همشهری آنلاین: نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی روز قدس را بستر و زمینه‌ای مناسب برای اعلام مخالفت و موضع‌گیری تمام دنیا نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی، بزرگترین دشمن اسلام دانست.

ایسنا نوشت: محمدمهدی مفتح با بیان این‌که «راهپیمایی روز قدس ابتکاری از سوی امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای تعیین جهان اسلام است»، یادآو شد: همه ساله علاوه بر برگزاری راهپیمایی روز قدس، مهمترین مسائل جهان اسلام که از سوی آمریکا و اسرائیل به‌ویژه در دو سال اخیر ع وسیع‌تر شده است، مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فرقه‌های گروه‌های تروریستی، به نام اسلام در کشورهای اسلامی برادرکشی می‌کنند که این اقدام از حقه و نیرنگ‌های اسرائیل و آمریکا نشأت می‌گیرد؛ بنابراین باید به روز جهانی قدس و اعلام برائت از رژیم اشغالگر صهونیستی توجه خاصی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف دینی و ملی هر مسلمان حضور در راهپیمایی روز قدس است؛ چراکه جهان اسلام باید قدرت خود را به رخ دنیا به ویژه دشمنان اسلام بکشد و دشمنان باید بینند که مردم سراسر دنیا چگونه در رابطه با این آرمان متحد و هم‌پیمان هستند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان این‌که «راهپیمایی روز قدس نشان‌دهنده اتحاد جهان اسلام برای این آرمان بزرگ است»، تاکید کرد: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس علاوه بر این‌که قوت قلبی برای برادران فلسطینی است که در سرزمین‌های اشغالی تحت فشار و حملات اسرائیل کودک‌کش قرار دارند، باعث ایجاد ترس و وحشت در دشمنان خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به بحث‌های هسته‌ای و مذاکرات مهمترین مسأله در کشور بر ای مردم و مسئولان، بحث‌های هسته‌ای بوده که در حال حاضر در کشور مطرح است؛ آن‌چه در مذاکرات مورد توجه قرار دارد محدوده مجازی است که در آن تصمیم‌گیری می‌شود و این محدوده همان خط قرمزی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را مشخص کرده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که «در مذاکرات هسته‌ای باید عزت مردم و میهن اسلامی حفظ و تامین شود»، ادامه داد: امیدواریم و انتظار داریم که مذاکره‌کنندگان در محدوده‌های مجاز مذاکره بتوانند با حفظ عزت از حق مردم به‌خوبی دفاع کنند.

مفتح یادآور شد: علاوه بر ضوابط خاصی که در رابطه با ادامه تحقیق، توسعه و دانش هسته‌ای بدون در نظر گرفتن دانش غیرنظامی وجود دارد، حق جوانان تلاش‌گر و پژوهشگر ماست که بتوانند در این حوزه پیشرفت کرده و اطلاعات علمی کسب کنند و تمام دنیا نیز باید در رابطه با پیشبرد مطالعات هسته‌ای با دانشمندان جوان ما همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرم میهن ما در روز قدس در تمام شهرها و روستاها با حضور یکپارچه در این راهپیمایی حاضر خواهند شد تا شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را در فضای میهن اسلامی طنین‌انداز کنند.