زندانی فراری، با شکار دختران دم‌بخت در سایت‌های همسریابی خود را یک خلبان طلافروش جا می‌زد تا نقشه کلاهبرداری‌هایش را اجرا کند.

اين مرد كه جواني 25ساله و ديپلمه است، چندي قبل با شكايت دختري تحت تعقيب پليس فتاي استان يزد قرار گرفت. دختر جوان به مأموران گفت: مدتي قبل از طريق يكي از سايت‌هاي همسريابي با جواني كه خود را كامران معرفي مي‌كرد آشنا شدم. او مدعي شد كه مدرك فوق‌ليسانس هوا و فضا دارد و خلبان است اما بيشتر اوقاتش را در مغازه طلافروشي كه در يزد دارد مي‌‌گذراند و زمان‌هايي كه پرواز دارد به فرودگاه مي‌رود.

دختر جوان كه خودش اهل جزيره كيش است در ادامه گفت: وقتي كامران از من خواستگاري كرد و ديدم شرايط مناسبي دارد، قبول كردم همديگر را ببينيم. چند روز بعد او به كيش آمد با اين بهانه كه چند روز بعد به دوبي پرواز دارد، مدتي در هتل ماند و در اين مدت هر روز همديگر را ملاقات مي‌كرديم و حرف مي‌زديم.

حتي او خانواده‌ام را به رستوران دعوت كرد؛ طوري‌كه همه ما به او اعتماد كرديم. مدتي كه از آشنايي‌مان گذشت، كامران با من تماس گرفت و مدعي شد كه قرار است در سفر به خارج از كشور مقدار زيادي طلا بخرد تا در مغازه‌اش بفروشد. او ادعا كرد كه به‌زودي طلا گران مي‌شود و فرصت خوبي براي سرمايه‌گذاري است. من هم فريبش را خوردم و رمز دوم حساب عابربانكم را به او دادم تا برايم طلا بخرد اما او همه 10ميليون توماني را كه در حسابم بود سرقت كرد و ناپديد شد. از آنجا كه مي‌دانستم او در يزد زندگي مي‌كند به اينجا آمدم تا از او شكايت كنم.

  • در جست‌و‌جوي همسر

با شكايت دختر جوان تيمي از مأموران پليس فتاي يزد جست‌و‌جو براي شناسايي خواستگار فراري را شروع كردند. هنوز ردي از او به‌دست نيامده بود كه چند شكايت مشابه ديگر هم در اختيار تيم تحقيق قرار گرفت. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه مرد جوان با خواستگاري از 10دختر دم‌بخت ديگر آنها را فريب داده و به بهانه سرمايه‌گذاري در خريد طلا، از آنها كلاهبرداري كرده است. از سوي ديگر بررسي اظهارات مالباخته‌ها نشان مي‌داد كه هيچ كدام از آنها در شهرستان يزد زندگي نمي‌كنند اما خواستگار شياد خودش را اهل يزد معرفي مي‌كرده است. يكي ديگر از طعمه‌هاي مرد شياد مهماندار هواپيما بود كه در آسمان و داخل هواپيما با متهم آشنا شده بود. او به مأموران گفت: كامران خودش را خلبان و طلافروش معرفي كرد و قرار بود با هم ازدواج كنيم اما به بهانه خريد طلا براي سرمايه‌گذاري 15ميليون تومان از من كلاهبرداري كرد.

  • دستگيري

طبق اطلاعات به‌دست آمده، مرد شياد ميليون‌ها تومان از طريق اين كلاهبرداري‌ها به جيب زده بود. او طوري عمل كرده بود كه ردي از خودش به جا نگذارد، با اين حال مأموران در بررسي‌هاي اطلاعاتي مخفيگاه وي را شناسايي و او را دستگير كردند. اين مرد 25ساله كه همسر و 2فرزند نيز دارد به اداره پليس منتقل و مشخص شد كه وي سال گذشته نيز به همين اتهام يعني كلاهبرداري از دختران دم‌بخت دستگير شده و به زندان رفته بود اما مدتي بعد با سپردن وثيقه از زندان مرخصي گرفته و ديگر به آنجا بازنگشته بود.
سرهنگ حسين رضايي، رئيس پليس فتاي استان يزد در اين‌باره گفت: اين خواستگار شياد با دستور داديار شعبه سوم دادسراي عمومي و انقلاب يزد روانه زندان شده است و افرادي كه در دام او گرفتار شده‌اند مي‌توانند براي شكايت به پليس فتاي استان يزد مراجعه كنند يا با شماره تلفن 0352183712 تماس بگيرند.