عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مسئولان و متولیان مقابله با آلودگی هوا می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند، گفت: منشا بخشی از گردوغبار، داخلی است و بخشی از آن خارجی است.

 اگر در گذشته فعاليت‌هاي درستي صورت مي‌گرفت كه هورالعظيم و هورالهويزه خشك نمي‌شد الان شاهد بروز ريزگردها در جنوب ايران نبوديم. محمدرضا اميري در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، با بيان اينكه مقابله با پديده گردوغبار يك امر ملي است و بايد براي مقابله با آن، برنامه‌هاي بلندمدت و كوتاه‌مدت را به‌درستي انجام داد، گفت: نمي‌توان تقصير را گردن يك سازمان انداخت.

عضو كميسيون كشاورزي مجلس افزود: مقابله با پديده گردوغبار در كشور يك متولي خاص دارد ولي هم‌اكنون به‌عنوان يك موضوع ملي مطرح است و بايد تمام قوا به همراه مردم در جهت مقابله با آن فعاليت كنند. وي ادامه داد: در زمينه مقابله با ريزگردها و آلودگي هوا 2 برنامه بايد داشت. يك برنامه كوتاه‌مدت كه شامل مالچ‌پاشي در بيابان‌ها و راهكارهاي ترافيكي مي‌شود. اميري تصريح كرد: برنامه بعدي برنامه‌هاي بلندمدت است كه شامل جنگل‌كاري، بيابان‌زدايي، نگهداري و حفظ مراتع و جنگل‌ها و اهتمام به قوانين گذشته است.