همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش از آمار بالای دختران بازمانده از تحصیل خبر داد .

مهناز احمدی در گفتگو با مهر درباره آمار دختران بازمازنده از تحصیل، اظهار کرد: آمار این افراد بالا است. به دلیل مشکلات فرهنگی، اقتصادی بخشی از خانواده‌ها اجازه تحصیل به دختران خود را نمی‌دهند و برخی دیگر به دختران به عنوان نیروی کار نگاه می‌کنند و آنان را از ادامه تحصیل محروم می‌کنند.

وی تصریح کرد: در برخی از مناطق و شهرهای مرزی به دلیل نبود امکانات تحصیلی و مدرسه خانواده‌ها شرایط مناسبی نمی‌بینند که اجازه تحصیل به فرزندان خود بدهند و همه مشکلات دست به هم می‌دهد تا باعث شود تعدادی از دختران از تحصیل بازمانند.

احمدی بیان کرد: دولت و وزارت آموزش و پرورش تلاش دارند تا خانه به خانه دختران بازمانده از تحصیل را شناسایی کنند و با تعامل، گفتگو و ارتباط با خانواده آنان را راضی کنند تا زمینه تحصیل برای این درصد از دانش آموزان فراهم شود.

مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش در خصوص استان‌هایی که بیشترین آمار دختران بازمانده از تحصیل را دارند، بیان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، هرمزگان و خوزستان آمار بالایی را دارند و در برخی از مناطق غربی به دلیل صعب العبور بودن و دسترسی سخت برخی از دانش آموزان از تحصیل باز می‌مانند.