رئیس پلیس راهور ناجا در نشست اعضای کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی ایام ارتحال حضرت امام (ره) و نیمه شعبان، جزئیات تمهیدات ترافیکی و انتظامی پیش‌بینی شده را تشریح کرد.

سردار تقي مهري با اعلام اينكه در استان قم و مسيرهاي منتهي به مسجد جمكران برنامه‌هاي ويژه ترافيكي پيش‌بيني شده گفت: پاركينگ‌هايي براي استقرار زائران مشخص شده و بخشي از توان فيزيكي مأموران پليس راهور براي هدايت زائران پياده و جلوگيري از گره‌هاي ترافيكي اختصاص يافته است.

وي با اشاره به اينكه سرعت غيرمجاز و تجاوز به چپ خط قرمز پليس است، گفت: از رانندگان مي‌خواهيم كه براي سفر خود برنامه‌ريزي كرده و مسير سفر را نيز به عنوان بخشي از سفر قلمداد كرده و از انجام تخلفات رانندگي خودداري كنند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا همچنين از آغاز طرح تابستانه پليس راهور از ۱۵ خرداد خبر داد و گفت: مرحله اول طرح از ۱۵تا 28خرداد است و مرحله دوم نيز از 25تير تا ۴ مهر اجرا خواهد شد.

  • آماده‌سازي 11پاركينگ در مسجد جمكران

رئيس پليس ترافيك شهري نيز با پيش‌بيني حضور حدود2ميليون زائر در ايام نيمه‌شعبان در جمكران گفت: 11پاركينگ براي توقف خودروها در مسجد جمكران پيش‌بيني شده كه هم‌اكنون آ‌ماده است.

سرهنگ محمد جهانگيري با اشاره به بي‌انضباطي موتورسواران گفت: از وزارت راه مي‌خواهيم تا دوربين‌هاي ثبت تخلف براي موتورسواران در جاده‌ها نيز فعال شود. متأسفانه بي‌انضباطي موتورسواران باعث شد كه تصادفات افزايش پيدا كند و آمار تلفات تصادفات افزايش پيدا كند.

  • بازگشايي جاده هراز

رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاد‌ه‌اي در كميته هماهنگي طرح‌هاي ويژه ترافيكي ايام ارتحال حضرت امام (ره) و نيمه شعبان گفت: با توجه به تقاضاهاي موجود براي تردد در جاده هراز، اين جاده به‌طور رسمي از امروز بازگشايي مي‌شود. مهندس داوود كشاورزيان افزود: عمليات احداث50ايستگاه پليس راه در سطح كشور آغاز شده، البته بيش از50ايستگاه ديگر نياز است.