تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان انتقال خون از تعرفه‌گذاری ۱۴ خدمت انتقال خون خبر داد و تاکید کرد: این اقدام هیچ بار مالی بر مردم نخواهد داشت.

به گزارش ايسنا، علی‌اکبر پورفتح‌الله از تعرفه‌گذاری 14 خدمت انتقال خون خبر داد و گفت: مجموعا 14 تعرفه خدمتی فرآورده‌های مختلف انتقال خون ارزشگذاری شده است. این 14 خدمت در شواری عالی بیمه تصویب،‌ در کتاب ارزش‌گذاری خدمات سلامت وارد و توسط هیات دولت تصویب و ابلاغ شده است و در حال حاضر تعرفه‌های خدماتی انتقال خون قابل اجرا است.

وی با بیان اینکه در تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون چند نکته اساسی وجود دارد، گفت: اولا این تعرفه‌ها،‌ ارزش‌گذاری خدماتی است که انتقال خون روی خون و فرآورده‌های خونی انجام می‌دهد و به هیچ وجه خود خون تعرفه‌گذاری نشده است. در سیستمی هم که اجرا می‌کنیم خون همچنان به صورت کاملا رایگان در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

  • تعرفه‌گذاری انتقال خون هیچ بار مالی بر مردم ندارد

پورفتح‌الله با اشاره به سیاست‌های وزارت بهداشت مبنی بر کاهش پرداختی از جیب مردم، افزود: نکته مهم دیگر این است که با تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون به هیچ وجه این پرداخت‌ها توسط مردم صورت نخواهد گرفت و فرانشیز آن هم حذف خواهد شد. یعنی حتی فرانشیزی که برای سایر خدمات به صورت قانونی پرداخت می‌شود در خدمات مربوط به انتقال خون پرداخت نمی‌شود.