همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: صندوق رفاه دانشجویان برای تعمیر، تجهیز و نگهداری از خوابگاه‌های کشور به ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ايرنا، دكتر محمد فرهادی در آیین هفته خوابگاه‌های دانشجویی، اظهار داشت: برای تامین هزینه تعمیر، تجهیز و نگهداری از خوابگاه‌ها می‌توان از اهدای تسهیلات ارزان‌قیمت، بخش خصوصی و ظرفیت خیرین بهره گرفت.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به بالا رفتن قدمت ساختمان‌های خوابگاهی در کشور، گفت: قدمت برخی خوابگاه‌ها بیش از 20 سال بوده و یکی از اساسی‌ترین مسائلی که باید دنبال کنیم، این است که مطابق با گسترش آموزش عالی، امکانات زیستی، رفاهی و خوابگاهی نیز رشد کند.

فرهادی با بیان اینکه تعداد دانشجویان در کشور نسبت به قبل از انقلاب اسلامی 28 برابر شده است، تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 500 باب خوابگاه دولتی داریم و بیش از 250 هزار دانشجو از 4 میلیون و 500 هزار دانشجوی کشور در خوابگاه‌ها زندگی می‌کنند که رقم مناسبی نیست و باید این تعداد بیشتر باشد.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: صندوق رفاه دانشجویان می‌تواند با اصلاح روش‌ها و بهبود رویه‌های سرمایه‌گذاری، بخش مهمی از نیازهای دانشجویان را تامین کند.

وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان برنامه‌های مفصلی را در دست دارد و مذاکراتی را برای سرمایه‌گذاری آغاز کرده است.

هفته خوابگاه‌های دانشجویی از روز شنبه 26 اردیبهشت ماه با شعار «خوابگاه‌سازی؛ ضرورت ملی، تجلی همدلی و هم زبانی» آغاز شده و تا روز جمعه اول خرداد ماه ادامه خواهد داشت.