همشهری آنلاین: نماینده مردم قصرشیرین در مجلس درباره نظر نمایندگان در خصوص پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی به سوالات نمایندگان مجلس، گفت: اغلب نمایندگان از پاسخ‌های آخوندی قانع شدند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، فتح‌الله حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، عملکرد وزارت راه و شهرسازی را راضی‌کننده دانست و گفت: دكتر آخوندی در چارچوب قانون و با رعایت اولویت‌بندی‌ها حرکت می‌کند و فعالیتی غیرقانونی انجام نداده است.

وی وجود تحریم‌ها را یکی از مهمترین دلایلی دانست که منجر به بروز مشکلات در کشور شده است، گفت: همانطور که دکتر آخوندی طرح موضوع کرد بسیاری از مشکلاتی که گلایه‌هایی درباره آن‌ها وجود دارد به دلیل تحریم‌هاست.

نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی، آخوندی را وزیری باتدبیر خواند و ادامه داد: وی با این تدبیر می‌تواند کارها را به درستی مدیریت کند. اکثر نمایندگان هم در جلسه امروز قانع شدند زیرا وزیر راه و شهرسازی تسلط خوبی به حوزه فعالیت خود دارد و وزیری جنجالی نیست.

حسینی اقدام وزارت راه و شهرسازی برای خرید هواپیماهای جدید را اقدامی انقلابی دانست و گفت: اضافه شدن این هواپیماها به ناوگان هوایی کشور میانگین سن هواپیماهای ما را کم کرد که این اقدام یکی از فداکاری‌های وزارت راه و شهرسازی بود.

مسکن مهر و اعتراض‌هایی که نسبت به این طرح وجود دارد موضوع دیگری بود که حسینی درباره آن گفت: مسکن مهر پدیده‌ای ناکارآمد بود که برای مردم دغدغه و مشكلات فراواني ایجاد کرد. البته این پروژه در اصل پروژه‌ خوبی بود اما از آن‌جا که آغاز آن و شروع به کار پیمانکاران پروژه‌ها با جهش قیمت‌ها در کشور همزمان شد اکثر پیمانکاران با مشکلات عدیده مواجه و برخی نیز ورشکست شدند.

وی افزود: در وقوع چنین مشکلاتی نمی‌توان وزارت راه و شهرسازی را مقصر دانست زیرا نقشی در ایجاد این شرایط نداشته است. با این حال تکمیل مسکن مهر کمکی است به خانواده‌های بی‌بضاعت و افرادی که مشکلات معیشتی دارند.

حسینی با بیان این‌که این طرح باید تخصصی آغاز می‌شد، گفت: اجرای مسکن مهر مناسب نبود زیرا همزمان وضعیت معیشتی در کشور به هم خورد و دولت قبل نتوانست مدیریت خوبی بر اوضاع داشته باشد.