مرد کلاهبردار لباس نیروی انتظامی به تن کرده و پس از مراجعه به مغازه‌های بازار و امین‌حضور با چک‌های بلامحل خریدهای میلیونی می‌کرد.

اين مرد كه نصرالله نام دارد 34ساله است و 17ارديبهشت‌ماه دستگير شد. آن روز مأموران پليس گزارشي دريافت كردند كه نشان مي‌داد مردي كه لباس‌ نظامي با درجه ستوان‌يكمي به تن دارد و با چك‌هاي بلامحل اقدام به خريد در بازار مي‌كند، دوباره سر و كله‌اش پيدا شده و قصد خريد دارد.

تيمي از مأموران كلانتري 113با دريافت اين گزارش راهي بازار شدند و مرد جوان را دستگير كردند. آنها از او كارت شناسايي خواستند اما وي از ارائه كارت خودداري كرد و اين نشان مي‌داد كه مأمور قلابي است. مرد جوان پس از دستگيري به اداره5پليس آگاهي تهران انتقال يافت و درحالي‌كه مدعي بود بي‌گناه است، تعدادي از مالباخته‌ها با حضور در اداره آگاهي از او شكايت كردند.

يكي از آنها گفت: من در بازار امين‌حضور مغازه لوازم خانگي دارم. اين مرد زمستان سال گذشته به آنجا آمد و يك تلويزيون ال‌اي دي به ارزش 3ميليون تومان خريد. او 500هزار تومان نقدي پرداخت كرد و بقيه مبلغ را در 2چك داد و از آنجا كه لباس نظامي به تن داشت به او اعتماد كردم و تلويزيون را تحويل دادم. اما پس از مراجعه به بانك متوجه شدم كه هر دو چك‌ جعلي و بلامحل هستند.

با اظهارات شاكيان، متهم كه چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشت به كلاهبرداري اعتراف كرد و مدعي شد كه براي جلب اعتماد طعمه‌هايش از لباس نظامي استفاده مي‌كرد. سرهنگ داوود‌فرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: قاضي پرونده مجوز انتشار عكس بدون پوشش چهره متهم را در روزنامه‌ها صادر كرده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به اداره پنجم پليس آگاهي در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.