همشهری آنلاین: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از حذف فرانشیز درمانی بازنشستگان در مراکز درمانی خبر داد و گفت: به زودی با اجرای این طرح پذیرش این افراد در مراکز درمانی رایگان خواهد بود.

به گزارش مهر، محمد علی همتی با بیان این مطلب افزود: بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی تا مرداد ماه امسال اعتبار دارد و هیچ مشکلی در پرداخت خسارت درمانی به این افراد تا کنون ایجاد نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه آتیه سازان حافظ مجری بیمه تکمیلی بازنشستگان است ، گفت: این شرکت بیمه ای قرار داد مستقیم با کانون عالی بازنشستگان دارد و سقف قرار داد آنها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی به برنامه های درمانی امسال اشاره و تاکید کرد: حذف فرانشیز درمان مستمری بگیران درمراکز دولتی از مهمترین اقدامی است که سازمان در سال جاری اجرایی خواهد کرد که تمامی اقدامات لازم برای اجرای این طرح انجام شده و بزودی عملیاتی خواهد شد و دراین صورت پذیرش و بستری بازنشستگان در مراکز درمانی رایگان خواهد بود.

همتی درمورد صدور کارت هوشمند درمان نیز اظهار داشت:جایگزینی کارت هوشمند به جای دفترچه بیمه درمانی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در دستور کار سازمان قرار دارد اما اجرایی شدن این طرح از نظر فنی زمان بر است و نمی توان زمان دقیقی برای اجرای آن در نظر گرفت.

به گفته وی، اقدامات کارشناسی لازم برای صدور کارت هوشمند درمان انجام شده است و تامین اجتماعی تلاش خود را برای اجرایی شدن آن انجام می دهد.