همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین آئین‌نامه‌ آمایش آموزش عالی در حوزه سلامت خبر داد و گفت: رویکرد اصلی توسعه و آموزش عالی در حوزه سلامت، نیازهای منطقه‌ای و ملی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، گفت: تفویض اختیارات مدیریتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و جهت‌گیری به سمت چابک‌سازی و ایفای نقش سیاستگذاری توسط این وزارتخانه، رویکرد اصلی سیاست‌های تدوین شده است. در تقسیم‌بندی‌های آموزش پزشکی حداکثر اهتمام به اقتضائات منطقه‌ای شده است.

وی افزود: بومی‌گزینی و رقابت بین داوطلبان یک استان و جدی گرفته شدن تعهدات خدمتی پزشکان هم از برنامه‌های بسیار مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه آموزش عالی در حوزه بهداشت و درمان بدون کسب مهارت‌های عملی موجب آسیب دیدن مردم خواهد شد، افزود: مشکل دیگر آموزش علوم پزشکی آن است که دانشجوی علوم پزشکی، آموزش عملی را در بالین بیمار می‌بیند و برای بیماران سرپایی چندان مهارتی ندارد.

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: مأموریت‌محور شدن آموزش علوم پزشکی یکی از الزامات مهم ساماندهی این حوزه است.