همشهری آنلاین: هزاران تن از مردم یمن در اعتراض به تجاوز نظامی عربستان به کشورشان و کشتار مردم بیگناه، در شهرهای مختلف تظاهرات کردند.

به گزارش ايرنا از شبکه المسیره، هزاران یمنی 12 فروردين بدون واهمه از حملات جنگنده های متجاوز سعودی ، در منطقه باب‌الیمن صنعا و دیگر شهرهای این کشور دست به تظاهرات زدند. شرکت کنندگان در این تظاهرات، کشتار غیر نظامیان و زنان را شدیدا محکوم کردند.

رسانه‌های عربستانی پیوسته تلاش می‌کنند مخالفان رئیس جمهوری مستعفی و دست نشانده خود را کودتاچی جلوه دهند و بگویند آنها به زور اسلحه کنترل مناطق مختلف یمن را به دست گرفته‌اند اما حضور گسترده یمنی‌ها در این تظاهرات و همچنین تظاهرات روزهای گذشته در این کشور نشان داد عبدربه منصور هادی پایگاه مردمی ندارد.

حضور گسترده و دور از انتظار مردم در راهپیمایی امروز صنعا نشان داد هیچیک از ادعاهای عربستان صحت ندارد و این کشور به دلیل اینکه نفوذ خود را در یمن از دست داده است، سعی می‌کند این کشور را به آتش و آشوب بکشاند .

گروه‌های مختلف یمنی پیش از این برای مقابله با متجاوزان اعلام جهاد کرده و از مردم خواسته بودند برای مقابله با متجاوزان اسلحه به دست گیرند.