همشهری آنلاین: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اخبار مربوط به پیش‌بینی وضعیت هوا تا پایان هفته اول فروردین ماه را اعلام کرد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای کشور طی چند روز آینده گفت: در پی ورود سامانه جدید بارشی از غرب به کشور طی روزهاي چهارشنبه و پنج‌شنبه در نیمه غربی شاهد بارش باران و گاهی رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش باد خواهیم بودکه این بارش‌ها در کوهستان‌های شمال غرب و رشته کوه البرز به شکل برف هستند.

گودرزي گفت: از جمعه، این سامانه بارشی فعالیت خود را روی یرخی از مناطق مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی، سواحل جنوبی دریای خزر و جنوب کشور گسترده می‌کند و از بعد از ظهر، به تدریج نوار شرقی را در برگرفته و از بعد از ظهر شنبه نیز این سامانه از جنوب شرق و شرق کشور خارج می‌شود.

وی درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: تهران در روز چهارشنبه کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد و بارش پراکنده خواهد داشت و این وضعیت تا بعد از ظهر جمعه ادامه دارد. بیشینه دمای امروز تهران ۱۹ و کمینه دمای فردا صبح ۹ درجه خواهد بود.

اين کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: رانندگان و مسافرانی که طی روزهای اخیر قصد تردد در محورهای شمال غرب و سواحل دریای خزر را دارند، به دلیل بارش برف و لغزندگی جاده‌ها حتما تجهیزات زمستانی و لباس گرم همراه داشته باشند.