همشهری آنلاین: معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وضعیت حیات وحش در مناطق مختلف نگران‌کننده است و بر همین اساس امسال را سال شکار ممنوع اعلام کرده‌ایم.

به گزارش ايرنا، "احمدعلی کیخا" روز سه‌شنبه در حاشیه نخستین نشست هم‌اندیشی قرق‌های اختصاصی در یزد گفت: در برخی استان‌ها به‌خاطر وضعیت فرهنگی و فعالیت مردم کم‌تر در این زمینه با مشکل مواجه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت موجود یک هشدار جدی برای آحاد مردم و مسئولان اجرایی است تا به نحو شایسته و جدی برای جلوگیری از آسیب‌رسانی به حیات وحش اقدام کنند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: باید طبق مقررات برای حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری در سطح کشور یک اقدام عملی صورت گیرد که قطعا یکی از کارها مهم راه‌اندازی قرق‌های اختصاصی است.

کیخا اظهار کرد: برای اجرایی شدن هدف قانون تکلیف سازمان حفاظت محیط زیست و متولیان امر را به‌صورت دقیق و شفاف بیان کرده که از مهم‌ترین آنها حفاظت مشارکتی است.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی که قانون به سازمان حفاظت محیط زیست تکلیف کرده ایجاد قرق‌های اختصاصی و تاکید بر واگذاری عرصه‌ها به مجامع برون محلی است.

وی تاکید کرد: قطعا بدون جلب مشارکت مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه زیست محیطی دولت و مسئولان به تنهایی نمی‌توانند وظایف را انجام دهند.

کیخا گفت: حضور فعالانه مردم در حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری با حفظ منافع کشور و فعالان در این بخش در قالب برنامه طبیعت‌گردی اساس کار است.

وی افزود: تاکنون در استان‌های کشور هیچ بخشی به عنوان قرق اختصاصی به مردم واگذار نشده ولی به دنبال تحقق این امر طبق مقررات هستیم.