معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازی کمپین آسمان آبی، زمین پاک از ابتکار عمل شهرداری تهران تقدیرکرد و گفت: کمپین آسمان آبی، زمین پاک از موضوعاتی است که باید در گام نخست درمدارس و در بین دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محي‌الدين بهرام محمديان، رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش وپرورش افزود: جمع‌آوري و تفكيك زباله از مبدا، توجه به پسماند و حتي توجه به ساعت 9شب از مسائلي است كه در روند آموزشي مورد توجه قرار گرفته و در دانش‌آموزان نسبت به مسائل مرتبط با فرهنگ شهروندي حساسيت ايجاد شده است.

وي با ابراز رضايت از همكاري آموزش وپرورش با شهرداري تهران تصريح كرد: پيشنهاد ما براي بالابردن مشاركت اجتماعي در كمپين آسمان آبي، زمين پاك افزايش حساسيت درجامعه نسبت به تفكيك زباله و طرح خط سفيد با استفاده از طرح شهردار مدرسه است.

طرح آسمان آبي، زمين پاك كه از اوايل دي‌ماه در تهران اجرايي شده است بر رعايت قوانين ترافيكي و توليد كمتر زباله و تفكيك پسماند از مبدا تأكيد دارد. در اين مدت نيز مردان سفيدپوش به عنوان يكي از برنامه‌هاي اين طرح در سطح شهر حاضر شده‌اند.