‌معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه قانونی برای صدور مجوز آزمون استخدامی وجود ندارد، گفت: آموزش و پرورش هر گاه نیازی به نیروی انسانی داشته باشد طبق قانون می‌تواند استخدام کند.

به گزارش خبرگزاري مهر، محمدباقر نوبخت در پاسخ به پرسشي مبني بر كمبود نيرو در آموزش و پرورش اظهار كرد: كمبود نيرو در وزارت آموزش و پرورش را وزير تأييد نمي‌كند، بلكه ايشان بيان كرده‌اند از نظر كمي حدود ۵۰ هزار نيروي مازاد دارد. وزير آموزش و پرورش مشكلي را بيان كردند كه قابل تامل است و آن پراكندگي و توزيع حضور فرهنگيان در مناطق است كه برخي از مناطق با كمبود و برخي ديگر با افزايش نيرو مواجه هستند.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با بيان اينكه براساس قانون به‌ازاي هر سه‌ فرهنگي كه بازنشسته مي‌شود يك نفر وارد آموزش و پرورش مي‌شود، افزود:رشد منابع عمومي در لايحه بودجه ۶ درصد بوده درحالي‌كه در آموزش و پرورش در منابع جاري ۱۱ درصد رشد داشته‌ايم و بودجه آموزش و پرورش ۲۳ درصد رشد داشته است. اگر آموزش و پرورش بيش از نياز خود مجبور باشد نيرو جذب كند از رفاه و منابعي كه در اختيار نيروهاي خود گذاشته است، كاسته مي‌شود. هيچ دستگاه اجرايي منع قانوني براي جذب نيروي انساني ندارد و آموزش و پرورش هرگاه نياز به نيرو داشته باشد مي‌تواند جذب كند.

وي تأكيد كرد: طي توافقي كه با وزير آموزش و پرورش شده در شرايط برابر، اولويت در استخدام با فرزندان فرهنگيان است و براي جذب نيروهايي كه لازم دارد هيچ محدوديتي از نظر قانوني ندارد. آموزش و پرورش اين اختيار را دارد در هنگام نياز به نيروي انساني جذب به‌صورت دائم، موقت و حق‌التدريسي را در چارچوب قانون مديريت خدمات كشور انجام دهد.