همشهری آنلاین: «سرزمین نخبگان» این هفته به زندگی جوان خوش‌فکر ایرانی که موفق به اختراع لامپ های فوق کم مصرف شده می پردازد.

به گزارش فارس؛ ایرانیان به هوش و ذکاوت معروفند و این امر ریشه در تاریخ دارد چه اینکه بسیاری از خاندان های مشهور ایرانی موفق شدند به وزارت و صدارت حتی در حکومت هایی مانند ایلخانان برسند.

هوش سرشار ایرانیان در دوره های گوناگون و در رشته های مختلف دانش، سبب ظهور دانشمندانی به نام همچون خواجه نصیرالدین طوسی ها، کرجی ها، ابن سیناها و ابوریحان بیرونی ها شده و جهانیان را انگشت به دهان گذاشته است. امروز هم هرچند بحث هایی مانند فرار مغزها وجود دارد و برخی نخبگان، جلای وطن می کنند و رهسپار کشورهای دیگر می شوند اما هستند مخترعان و مکتشفان فراوانی که در داخل کشور به علم آموزی و تولید دانش می پردازند.

مجموعه «سرزمین نخبگان» به زندگی و فعالیت تعدادی از نخبگان ایرانی می پردازد. در این قسمت به زندگی و فعالیت فخرالدین حجازی پرداخته می شود؛ جوانی که با جسارت خود توانسته لامپ های فوق کم مصرفLED را از انحصار چند کشور در آورده و به تولید انبوه در داخل کشور ایران برساند. محمد علی فارسی، کارگردان و تهیه کنندگان این مجموعه است. این قسمت از «سرزمین نخبگان» قرار است ساعت 17 روز جمعه پنجم دی ماه از شبکه افق سیما پخش شود.