تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۵

همشهری آنلاین: کوروش قاضی مراد گفت: با نگرش متفاوتی در خوشنویسی و تلفیق آن با شیوه مخصوصِ خودم، تغییراتی نو در طراحی ساختار نوشتار و چیدمان حروف به وجود آورده‌ام.

به گزارش تسنیم؛ کوروش قاضی مراد که در عرصهٔ خط و نقاشی فعالیت می‌کند در بهمن ماه سال جاری پروژه جدید خود را در خانه هنرمندان ایران به نمایش در خواهد آورد. این پروژه که 7 سال تحقیق و آماده سازی آن به طول انجامیده مراحل نهایی خود را می‌گذراند و به گفته وی مرحله‌ای جدید و مهم از فعالیت حرفه‌ای او به شمار می‌آید.

قاضی مراد در توضیح این پروژه گفت که با نگرش متفاوتی در خوشنویسی و تلفیق آن با شیوه مخصوص به خود، تغییراتی نو در طراحی ساختار نوشتار و چیدمان حروف به وجودآورده و تلاش کرده مجموعه‌ای جدید و منحصر به فرد خلق کند. او از بیان توضیح بیشتر در این مورد خودداری کرد و گفت در این روز‌ها، با تیمی متشکل از همکارانی در بخش پژوهش و روابط عمومی، مشغول نهایی کردن این پروژه است و در بهمن ماه و به هنگام برگزاری این نمایشگاه در خانه هنرمندان ایران به تفصیل در نشست خبری این پروژه، گفتگو خواهد کرد. قاضی مراد همچنین گفت که بخش پژوهش این پروژه توسط بهرام کلهرنیا و بخش روابط عمومی و معرفی پروژه توسط مهرداد ذوالنور مدیریت خواهد شد.

کوروش قاضی مراد پیش از این در گالری آران و در سال 91 آخرین مجموعه آثار خود را به نمایش در آورده بود. کارهای وی تاکنون در ایران، آمریکا، آلمان، انگلیس، بلژیک، فرانسه و امارات به نمایش در آمده‌اند. وی برندهٔ جایزه اول طراحی از نمایشگاه Festival of Harmony از کالیفرنیا در سال 2003 و جایزه ویژه برای ارتقا و معرفی میراث و هویت ایرانی و هنر بین المللی از بنیاد I. M. A. N کالیفرنیا در سال 2009 از آمریکا می‌باشد. او هم اکنون عضو هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است.