تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸

همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران جزییات چهار مرحله فعالیت‌های شهرداری تهران در پوشش مراسم اربعین حسینی از تهران تا کربلا را تشریح کرد.

 

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی در تشریح جزییات فعالیت‌های شهرداری تهران در پوشش مراسم پرشکوه اربعین حسینی در کربلا گفت: شهرداری تهران در چهار مرحله اقدام به پوشش اربعین حسینی امسال کرده است.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه شهرداری تهران طی مراسمی در میدان امام حسین (ع) اقدام به بدرقه کاروان‌های اعزامی شهر تهران می‌کند، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از دو روز مانده به مراسم اربعین حسینی فضای شهر و شعارهای شهری تغییر خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: همچنین شهرداری تهران برای افرادی که نتوانستند در اربعین حسینی در کربلا حاضر شوند، تمهیداتی را در نظر گرفته و در روز اربعین از میدان امام حسین (ع) تا حرم شاه عبدالعظیم و از ساعت 7 صبح علاقه‌مندان حسینی می‌توانند در پیاده‌روی شرکت کنند.

امرودی همچنین با اشاره به پوشش مرزهای چزابه، مهران و شلمچه توسط شهرداری‌های مناطق چهار، پنج و شش گفت: در هر مرز 30 دستگاه اتوبوس برای انتقال مسافران از آخرین پایانه مرزی تا مرز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های صلواتی، موکب و اسکان موقت زائران گفت: همچنین برای زائران بروشور و کتابچه‌هایی با همکاری موسسه همشهری در مورد آداب سفر، مقررات کنسولی و توصیه‌های لازم پزشکی منتشر و میان آنها توزیع خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران همچنین از استقرار آمبولانس در سه پایانه مرزی برای پوشش بیماران احتمالی خبر داد و گفت: در داخل عراق نیز در محور نجف تا کربلا دو موکب و ایستگاه صلواتی تعبیه شده است و در مسیر زائران می‌توانند از تبلیغات شهری، شهرداری تهران بهره‌مند شوند.

امرودی با بیان اینکه بسیاری از موکب در عراق به دلیل حملات داعش توسط مردم عراق پر شده است، گفت: پیش‌بینی شده است امکانات در مسیر در عراق کم باشد و به زائران پیاده توصیه می‌شود، کیسه خواب و پتو به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران نظافت کل کربلا را برعهده دارد، گفت: زائران علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به سایت شهریاران جوان ثبت‌نام و کارت دریافت کنند و پس از ورود به کربلا یک روز نذر نظافت کربلا کرده و با مراجعه به پایگاه‌های شهرداری تهران در کربلا لباس و امکانات نظافت را دریافت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در روز اول 2 هزار داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: شهرداری تهران در اعزام این ثبت‌نام کنندگان نقشی ندارد و تنها زائران کربلا می‌توانند در این سایت ثبت‌نام کنند.

امرودی با بیان اینکه سال گذشته 700 هزار نفر از ایران برای شرکت در مراسم اربعین به کربلا وارد شده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود یک و نیم برابر زائران سال گذشته، امسال به کربلا سفر کنند.

وی با بیان اینکه عمده خدمات شهرداری تهران در هنگام بازگشت زائران به کشور است، گفت: هنگام برگشتن زائران موکب عراقی وجود ندارد و به همین دلیل بیشترین حجم خدمات شهرداری تهران به هنگام بازگشت زائران خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مورد اهدای نذورات توسط مردم نیز گفت: نذورات وسیعی که قابل حمل باشد توسط شهرداری به نقاط شهری منتقل می‌شود.