همشهری‌آنلاین: همایش ملی چشم‌انداز صنعت گردشگری در دولت تدبیر و امید با توجه ویژه به الزامات و انتظارات صنعت گردشگری در تعیین و تدوین برنامه ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور اسفندماه سال جاری برگزار می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (istta)، همایش ملی چشم انداز صنعت گردشگری در دولت تدبیر و امید در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه کشور (۹۹ - ۱۳۹۵) به منظور آسیب شناسی و بررسی چالش‌های صنعت گردشگری در برنامه های گذشته و چشم انداز مطلوب آن در برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور توسط مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران برگزار می‌گردد.

بابک ارسیا، رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران در این خصوص گفت: دانشگاهيان مي‌توانند در حكم بازوي كارشناسي و مطالعاتي در امر تهيه و تنظيم گزارش‌ها به منظور تعيين اهداف و كاركردهاي كلي گردشگري در سطح ملي و بين‌المللي و تدوين برنامه‌هاي عملياتي و شاخص‌هاي سنجش در جريان تدوين برنامه ششم توسعه ايفاي نقش كنند و یاری رساندن به تدوین سند توسعه راهبری گردشگری، تحقق اهداف توسعه پایدار گردشگری را به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر سیاست‌های واقع بینانه اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: البته واضح است كه در تعيين و تدوین انتظارات و الزامات صنعت گردشگری در برنامه ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و بررسي الزامات و آرمان‌هاي مطابق با سياست‌هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري و اسناد بالادستي (قانون اساسي ج.ا.ايران، سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، سياست‌هاي كلي نظام) و اهداف كلي، خط مشي‌ها و سياست‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي به صورت واقعي و عيني و نه خيالي مورد نظر و ضروري خواهد بود.

از سوي ديگر كاربست درست و بجاي سياست‌هاي واقع بينانه اقتصاد گردشگري در برنامه توسعه ششم با در نظر گرفتن اهداف كمي و رويكرد توسعه‌اي مي تواند موجب مقاوم كردن اقتصاد كشور گردد و از اين نظر سند چشم‌انداز جمهوري اسلامي كه معطوف به توسعه كشور است مي‌تواند مبناي تدوين برنامه هاي مربوط به حوزه گردشگري قرار گيرد.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی همچنین فعال‌تر شدن دولت یازدهم در عرصه دیپلماسی بین‌الملل و مطرح شدن نام ایران در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری را فرصت خوبی دانست تا راهبردها و چالش های پیش روی این صنعت در برنامه ششم توسعه کشور و حوزه های سلامت، آموزش، تبلیغات و بازاریابی، مدیریت استراتژیک، ارتباطات و حمل و نقل و دیگر موضوعات آن به صورت علمی بررسی شود.

این همایش مقالات کاربردی را در محورهای بررسی نقش دولت تدبير و اميد در تعيين و تدوین انتظارات و الزامات صنعت گردشگری در برنامه ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، چشم انداز، راهبردها و چالش هاي گردشگري سلامت، گردشگري ساحل محور، آموزش گردشگری، توسعه ارتباطات و حمل و نقل گردشگري، مديريت استراتژيك، تبليغات و بازاريابي منطقه اي و جهاني، جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي در گردشگري، توليد ملي و اشتغال از راه گردشگري در دولت تدبیر و امید، نقش ديپلماسي عمومي دولت تدبير و اميد براي ايجاد تعامل و جذب گردشگر از كشورهاي مختلف، بررسي مزيت ها و محدوديت هاي نسبي دولت تدبير و اميد براي توسعه گردشگري و ... پذیرا می‌باشد.

وی در پایان افزود: مقالات منتخب در کتاب مجموعه مقالات همایش منتشر خواهد شد و به نویسندگان مقالات پذیرفته گواهینامه ارائه خواهد شد.

همچنین مهلت ارسال اصل و چکیده مقالات تا آخر بهمن ماه می‌باشد و علاقمندان می‌توانند برای شرکت در همایش و ارسال مقالات خود به سایت www.istta.ir مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن‌های 66491136 و 66491222 تماس حاصل نمایند.