همشهری آنلاین: مدیرعامل پارک جنگلی سی‌سنگان با اشاره به شناسایی ۱۲۰ گونه گیاهی در جنگل‌های شمال کشور، گفت: ۷۰ گونه این گیاهان در منطقه حفاظت شده پارک جنگلی سی‌سنگان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، "محمدتقی سلطانی" روز یکشنبه در جریان برنامه بازدید خبرنگاران از پارک جنگلی سی‌سنگان نوشهر، افزود: وجود این گونه‌های گیاهی متنوع، غنای بالایی به جنگل‌های شمال کشور بخشیده است.

مدیرعامل پارک جنگلی سی‌سنگان تصریح کرد: وجود این گونه‌های متنوع گیاهی و جنگلی موجب پویایی و غنای بالای جنگل‌های کشور شده و حفاظت از این گیاهان از جمله برنامه‌های مهم در زمینه حراست از عرصه‌های طبیعی و جنگلی کشور است.

وی در ادامه با اشاره به وجود 70 گونه گیاهی در پارک جنگلی سی‌سنگان و زیبایی و طبیعت کم‌نظیر این منطقه، گفت: منطقه سی‌سنگان دو موهبت الهی جنگل و دریا را داراست که ظرفیت بسیار مناسبی را برای جذب گردشگر و رشد و توسعه صنعت گردشگری در منطقه فراهم کرده است.

وی با اشاره به این که سی‌سنگان یکی از مناطق طبیعی بکر و برتر کشور در حوزه تفریحی و گردشگری است، اظهار داشت: فراهم کردن زمینه و بستر مناسب برای جذب و حضور گردشگران در این منطقه نقش مهمی در استفاده بهینه از این ظرفیت در عرصه رشد و توسعه اقتصادی منطقه و کشور دارد.

سلطانی در ادامه مساحت جنگل سی‌سنگان را 590 هکتار و منطقه ساحلی آن را 22 هکتار اعلام و گفت: این پارک جنگلی در سال 1348 طراحی و از سال 1350 استفاده عمومی از آن آغاز شده است.

مدیرعامل منطقه حفاظت شده پارک جنگلی سی‌سنگان با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این منطقه برای توسعه گردشگری، گفت: گردشگری امروزه به عنوان یک صنعت مهم و پررونق مطرح است که قابلیت رقابت با بسیاری از صنایع به لحاظ کسب درآمد و شکوفایی اقتصادی را دارد.