همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده شاهد افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد در استان‌های شمالی و کاهش دما در تهران خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، مازندران و گلستان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب (30 شهريور) شاهد افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهند بود.

همچنین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهند که امروز بارش‌های پراکنده‌ای در شمال استان های کردستان، زنجان و قزوین روی خواهد داد و پاره‌ای از نقاط استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، تهران و البرز نیز غبارآلود خواهند بود.

در روز سه‌شنبه این هفته نیز به دلیل افزایش سرعت وزش باد در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، اصفهان و جنوب سمنان پدیده گرد و خاک در پاره‌ای نقاط این استان‌ها دور از انتظار نیست و روز چهارشنبه نیز افزایش محسوس دما درسواحل شمالی کشور رخ خواهد، ضمن این که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته به دلیل افزایش سرعت باد، خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت هوای تهران نیز گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به حدود 30 درجه بالای صفر رسیده، رطوبت نسبی هوا حدود 10 درصد، سرعت وزش باد 11 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران بین 24 تا 32 درجه خواهد بود.

احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای تهران در روز دوشنبه (31 شهريور) بین 23 تا 32 درجه بالای صفر خواهد بود و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران نیز در این روز صاف، گاهی همراه با وزش باد و غبار محلی خواهد بود.

به گفته وی، طبق نقشه‌های پیش یابی کمینه و بیشینه هوای تهران در روز سه شنبه این هفته بین 21 تا 30 درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان تهران نیز در این روز صاف و در برخی از ساعات همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده است.